جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اصفهان

حوزه/ از نگاه غربی ها اگر کشور در حال توسعه ای تصمیم گرفت خودی نشان دهد، نباید به دنبال استقلال اقتصادی باشد، در نتیجه اگر ایران بخواهد اسلامی رفتار کند مسلّم است که نمی تواند با جهان سرمایه داری ارتباط برقرار کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آقای نصری، در نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهراء(س) اصفهان، با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: «کسی که عالم به زمان خود باشد از هجوم آفات و بلاها محفوظ می ماند»؛ در زمان غیبت امام زمان(عج) باید با شرایط زمانه آشنا شویم، در جهت درست قدم برداریم و بتوانیم از یاران حضرت (عج) باشیم.

وی ادامه داد: دو دیدگاه سیاسی برای اداره کشور و رسیدن به اهداف وجود دارد؛ یکی اینکه  روی پای خود بایستیم و با ظرفیت های درونی کشور، اهداف و آرمان های مادی و معنوی را پیش ببریم. تجربه این گونه ثابت کرده است که هر جا روی پای خود ایستادیم موفق عمل کردیم. دوم اینکه  چاره ای نیست جز اینکه در تحولات جهانی هضم شویم و برای رسیدن به سلامت و امنیت باید با اتکا و همکاری با جهان پیش رویم. متأسفانه دیدگاه دوم به نوعی در جامعه ما غلبه کرده است. همراهی باغرب و مخالفت نکردن با آنها مشکلات عدیده ای را  در پی دارد که در حال حاضر گریبان گیر ما شده است.

نصری ادامه داد: یک قاعده ای وجود دارد که کشورهای با قدرت اقتصادی بالا توان قاعده سازی برای کشور های دیگر را هم دارند، بنابراین آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر اینکه 70 درصد تولید ناخالص جهان را در اختیار دارند، حق قاعده سازی برای تمام کشورهای جهان را برای خود قائل می شوند. لذا برنامه ای دارند که اگر کشور در حال توسعه ای تصمیم گرفت خودی نشان دهد، نباید به دنبال استقلال اقتصادی باشد، زیرا در متون جهانی شدن لفظ استقلال معنا ندارد، باید قواعد آنها رعایت کند، ادعای استقلال اقتصادی نداشته باشد، از عدالت خواهی شیعی بگذرد و اسلام عربستانی را پیاده کند. در نتیجه اگر ایران بخواهد اسلامی رفتار کند مسلم است که نمی تواند با جهان سرمایه داری ارتباط برقرار کند.

استاد دانشگاه در ادامه گفت: اگر شرایط اقتصادی کشور ما به هر دلیلی بد است، متهم اصلی آن خود مردم هستند زیرا بدون آگاهی و معرفت و بصیرت عمل می کنند، با توجه به آیه 152 آل عمران «حَتَّى إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ »اگر ولیّ زمان پیامبر(ص) هم باشد، ولی مردم سستی کنند در امورشان دچار مشکل می شوند، مشکلات طبیعی در برابر سستی ما، شعار دادن ما و عدم بصیرت است.

 نصری در پایان خاطر نشان کرد: شما به عنوان طلبه و مبلغ اسلام باید در جریان تمام صحبت های رهبر معظم انقلاب باشید، پیرو خط  رهبر باشید، خود عمل کنید و به دیگران هم اطلاع رسانی کنید، مسئول آگاهی و بصیرت مردم شما هستید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha