جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دهقانی

حوزه /معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز خرسندی از تلفیق ساعات پژوهشی و گنجاندن آن در متن آموزش گفت: اساتید نقش محوری در استقبال طلاب از برنامه های پژوهشی دارند.

خانم رؤیا دهقانی فیروزآبادی در حاشیه برگزاری  دوره دانش افزایی و ارتقاء توان پژوهشی اساتید سطح دو مدارس علمیه خواهران استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار کرد: هر برنامه جدیدی نیازمند یک دوره توجیهی است و این دوره یک روزه با توجه به درخواست معاونین پژوهش و اساتید برگزار شد.

وی اساتید را مجریان اصلی برنامه مهارت آموزی پژوهشگری معرفی کرد و افزود: هر برنامه جدیدی نقاط قوت و ضعفی دارد که با اجرا شدن این طرح نقاط قوت و ضعف نمایان می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد با ابراز خرسندی از تعامل سه واحد آموزش، پژوهش و فرهنگی اظهارکرد: برنامه مهارت آموزی پژوهشگری اولین برنامه ای است که نامه دستورالعمل اجرایی آن با امضای سه معاونت ارسال شده است.

خانم دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در راستای اهداف آموزه ها و مهارت های پژوهشی و تربیتی فرهنگی، در برنامه های آموزشی و به منظور ارتقاء توان پژوهشی طلاب سطح دو، فایل صوتی  وتصویری و جزوه‌های آموزشی هریک از آموزه‌های پژوهشی برنامه «مهارت‌‌آموزی پژوهشگری»، تنها برای استفاده استادان محترم، در پایگاه پویش، صفحه اداره راهبری پژوهش‌های طلاب بارگزاری شده است .

وی با قدردانی از تدبیر حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و همکاران ایشان در خصوص پژوهش محور شدن دروس، گفت: این طراحی لازم و ضروری بود، زیرا در سال گذشته 190 واحد در 300 ساعت به طلاب ارائه می شد که احساس خستگی در طلاب به وجود آمده بود و با قرار گرفتن پژوهش در متن آموزش و کاهش ساعت حضور طلاب در مدارس، امیدواریم شاهد استقبال بیشتری از پژوهش باشیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان یزد پژوهش را در مدارس علمیه «مهمان» خواند و اظهار امیدواری کرد: با اجرای صحیح این طرح، پژوهش به جایگاه اصلی خود بازگردد و اساتید رویکرد پژوهشی پیدا کنند.

خانم دهقانی فیروزآبادی، مشاهده فیلم های آموزشی تهیه شده از سوی معاونت پژوهش برای آماده سازی طلاب در عرصه های پژوهش را از اساتید حوزه خواهران خواستار شد و تصریح کرد: با شناسایی استعداد طلاب و سوق دادن به سمت استعدادها بالاخص در زمینه پژوهش و آموزش مهارتهای پژوهشی به طلاب، شاهد افزایش پژوهشگران و آثار تألیفی از سوی آنان باشیم.

انتهای پیان/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha