چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به تجلی شور و شعور حسینی در همایش اربعین حسینی، گفت: همایش اربعین حسینی؛ انقلاب، تحول و مکتب انسان‌سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، ضمن تأکید بر برگزاری مجالس روضه خانگی برای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت: تداوم مجالس روضه خانگی تا پایان ماه محرم و صفر، نشانه عشق و ارادت مردم به اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

وی با بیان این‌که مجالس روضه خانگی معنویت گستر است، افزود: برگزاری این‌گونه مجالس فضای جامعه را با معنویت عجین و بابرکت می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به این‌که برگزاری مجالس روضه یک سنت دیرینه است، خاطرنشان کرد: هرچند برگزاری مجالس روضه در منازل و تکایا اهمیت دارد، اما باید مسئولان فرهنگی نسبت به ایجاد نظم و انضباط و جهت‌دهی مثبت به این مجالس و کنترل و نظارت دقیق بر محتوا و سبک‌های عزاداری مداحان دقت نظر داشته باشند تا با آسیب کمتری مواجه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضور مردم در مراسم عزاداری و سوگواری محرم امسال بسیار چشم‌گیر بود که این نشانه مودّت مردم به اهل‌بیت(ع) و اعتقاد محکم آنان به مسائل دینی و اعتقادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، تصریح کرد: اربعین قله محبت و مودت عاشقان اهل‌بیت(ع) است، به‌گونه‌ای که مردم عزادار برای شرکت در آن همایش بین‌المللی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند تا عشق و ارادتشان را به منصه ظهور برسانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اربعین حسینی بسیار باشکوه و باعظمت است، به‌گونه‌ای که در حال حاضر به یک انقلاب و تحول و مکتب انسان‌سازی تبدیل‌شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: بُرد و جاذبه امام حسین(ع) آن‌قدر زیاد است که در اربعین همه عاشقان از جای‌جای کره خاکی خود را برای عرض ارادت به کربلای معلا می‌رسانند، به همین دلیل باید از این فرصت معنوی حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha