پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: امروز شیعیان جهان را با عزاداری حسینی می‌شناسند و بزرگ‌ترین نماد شیعیان در جهان حرکت عظیم اربعین است و این‌ها همه از برکت پیوند قلب‌ها در اربعین حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه ظهر امروز در «همایش روحانیون و مبلغه های اربعین حسینی» که در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به حرکت میلیونی اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت اربعین حسینی دارای تاریخچه‌ای قابل‌تأمل و محل بحث اندیشمندان است بدین معنا که اهل‌بیت(ع) خود آغازگر آیین حرکت پرشور بوده‌اند و شاخص اعمال در روایات اهل‌بیت(ع) زیارت امام حسین(ع) به شما می‌رود.

اربعین نماد عظمت حرکت امام حسین(ع) است

وی تصریح کرد: در جهان اجتماعاتی رخ می‌دهد و حج که یکی از اجتماعات بزرگ مسلمین است، قابل قیاس با این حرکت عظیم انسانی نیست، در مراسم حج حداکثر 2 میلیون نفر از سراسر جهان حاضر می‌شوند که امسال 1 میلیون و 800 هزار نفر در این مراسم حضور داشتند ولی در اربعین حسینی فقط از ایران اسلامی بیش از 2 میلیون نفر در این راهپیمایی عظیم حاضر می‌شوند.

معاون تبلیغ  و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت: زمانی من تعجب می‌کردم که چرا رهبر معظم انقلاب مردم را تشویق به حضور در اربعین می‌کنند؛ ولی امروز شاهد این هستیم که این اجتماع عظیم انسانی سبب پیوندی عمیق نه‌تنها بین شیعیان بلکه در تمامی ادیان الهی شده است.

وی اضافه کرد: امروز شیعیان جهان را با عزاداری حسینی می‌شناسند و بزرگ‌ترین نماد شیعیان در جهان حرکت عظیم اربعین است و این‌ها همه از برکت پیوند قلب‌ها در اربعین حسینی است.

اربعین حسینی در دل دشمنان ایجاد ترس کرده است

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی ابراز داشت: دشمن از این حرکت عظیم انسانی خوف دارد و نه‌ تنها از هلال شیعی در منطقه، بلکه از قمر شیعی در جهان می‌ترسند.

وی افزود: آمریکا و کره و کشورهای قدرتمند برای هماهنگی نظامی مانورهای بزرگی انجام می‌دهند، ولی هماهنگی بین کشور اسلامی به‌قدری قوی است که قابل توصیف نیست و این هماهنگی فقط با پیوند قلب‌ها صورت گرفته که ما شاهد حرکات جبهه اسلام در خاورمیانه هستیم.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مسئله عراقی بودن و ایرانی بودن در کربلا نباید مطرح شود، زیرا این حرکت عظیم برای همه است و فرهنگ عراق در این زمینه فرهنگی ناب است آن‌ها به فرد حاضر در این راهپیمایی عظیم زائر می‌گویند و به دین و مذهب او کاری ندارند و آنچه مهم است دعوت به خدای تعالی و معارف اهل‌بیت (ع) است.

وی ادامه داد: ما در سوریه شاهد جان‌فشانی‌های برادران افغانی بودیم و این عمل از برکت قیام حسینی است؛ زیرا اگر اعتقاد را از آن‌ها بگیریم، هیچ انگیزه‌ای برای حضور در سوریه با آن فاصله دور از سوریه یافت نمی‌شود.

مبلغان دینی در موکب ها از ثواب زیارت اربعین بگویند 

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی توصیه کرد: مبلغان دینی باید در سخنرانی‌ها از ثواب زیارت اربعین بگویند تا شعور این حرکت افزایش پیدا کند و مردم با اعتقاد قوی در این عرصه حاضر شوند.

وی افزود: مبادا به دیگران خرده بگیریم، امام حسین(ع) همه را با همه شرایط قبول می‌کند حال اگر کسی ظاهر مناسبی نداشت ما نباید او را از خود برانیم و باید دست‌گیری کنیم.

پیاده روی اربعین باید تمرینی برای ظهور باشد

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه گفت: ما متأسفانه به دنبال این هستیم که ظهور رخ دهد تا مشکلاتمان حل شود و این باور غلطی است؛ ما باید خود را فراهم ظهور و در رکاب امام عصر(عج) ببینیم، عده‌ای می‌گویند که باید ظهور رخ دهد تا گرانی‌ها و مشکلات کنار برود اما ما باید خود این مسائل را درست کنیم.

وی تصریح کرد: روحانیونی که در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند بهتر است که با لباس روحانیت در این راهپیمایی حاضر شوند و بااخلاق حسنه مبلغ و مروج دین باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نبوی در پایان گفت: به مردم تذکر دهیم که نژادپرستانه فکر نکنند، به فکر غذا خوردن نباشند، نظافت را رعایت کنند، به موکب‌ها در حد توان کمک کنند و از عراقی‌ها تشکر کنند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha