پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین عسگری

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین در استان قم گفت: تقویت مسئله تقریب مذاهب اسلامی دیدگاه شیخ انصاری (ره) بود و این رویه باید امروز در اربعین حسینی ادامه داده شود، متأسفانه جریان‌هایی وجود دارند که به دنبال ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی هستند و این مسئله یکی از آسیب‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین عسگری مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین در استان قم و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری ظهر امروز در «همایش روحانیون و مبلغه های اربعین حسینی» در دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در قم، بیان داشت: حرکت اربعین حسینی حرکتی جدید نیست و به تاریخ اسلام برمی‌گردد و جابر بن عبدالله انصاری اولین بار این واقعه را کلید زد و شیخ انصاری(ره) این حرکت را به‌صورت جمعی رواج داد.

وی تصریح کرد: تقویت مسئله تقریب مذاهب اسلامی دیدگاه شیخ انصاری(ره) بود و این رویه باید امروز در اربعین حسینی ادامه داده شود، متأسفانه جریان‌هایی وجود دارند که به دنبال تفرقه بین مذاهب اسلامی هستند و این مسئله یکی از آسیب‌ها به شمار می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: تقویت همگرایی بین ادیان آسمانی یکی از مهم‌ترین اهداف اربعین حسینی است، حضور پرشور ادیان آسمانی در این راهپیمایی عظیم نشانگر اهمیت این مسئله است بدین معنا که حب حسینی در دل انسان‌ها بسیار راهگشا است.

وی افزود: در اربعین حسینی دو دیدگاه وجود دارد، نخست تفکر آیت‌الله بروجردی با نگاهی تقریبی و همگرایانه  است، دوم تفکر انحرافی وابسته به آمریکا و انگلیس که به دنبال تفرقه هستند.

مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین در استان قم ابراز داشت: سیاست ما در اربعین باید همچون آیت‌الله بروجردی(ره) باشد و نباید تنقیص مکاتب و مذاهب صورت بگیرد، بیان معارف اهل‌بیت(ع) در جمع میلیونی اربعین حسینی که از 80 کشور جهان حضور دارند، قطعا اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: اولویت ما این است که مبلغان در موکب‌ها حضور داشته باشند و پاسخ گوی زائران حسینی باشند و در روزهای آخر به زیارت بروند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عسگری بیان داشت: مبلغان نماینده جمهوری اسلامی و پیرو خط ولایت هستند و تقویت مرجعیت عراق باید مدنظرشان باشد.

وی در پایان گفت: فرهنگ اسلامی باید در اربعین حاکم شود، مبادا حرف ایرانی و عراقی بیان شود و این مسئله باید به زائران ایرانی تذکر داده شود و البته به زائران باید تذکر داده شود که مدت طولانی در عراق نمانند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha