جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخی نسب

حوزه علمیه خواهران حاصل انقلاب و برگرفته از خون شهیدان و الگوگیری از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه ایستادگی حضرت زینب (س) است و زمانی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که طلبه مهذب، فاضل، نخبه و انقلابی تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، مهدیه شیخی نسب، در نشست بانوان پژوهشگر یزدی و معاونان پژوهش مدارس علمیه یزد با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)و مصیبت های اهل بیت علیهم السلام و اسرای کربلا اظهار کرد: مدیران و معاونان مدارس نباید فقط کار اجرایی و روزمره داشته باشند، بلکه وظیفه تربیت بانوان طلبه ای که زینب گونه برای تبیین معارف دینی اقدام کنند در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه زمانی ما می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که طلبه مهذب، فاضل، نخبه و زبده تربیت کنیم، افزود: خوشبختانه استان یزد به عنوان یکی از شاخص های ما قرار دارد چون نفس و روح بزرگانی در شهر یزد حاکم است و مردمی متدین و پیرو ارزشها دارد.

کارشناس معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران کشور رمز موفقیت را مجاهدت، هدف و الگوی زینب گونه (س) عمل کردن و کار کردن و همکاری جامع حوزه های علمیه عنوان کرد و یاد آور شد: برخی مدارس در استان مدارس شاخص هستند و برای مدارس جدید التأسیس و دارای طلاب جدید الورود باید انگیزه سازی کرد و از لذت های پژوهشی تعریف نمود و ذهن را از شخصی محوری و فرد محوری به سمت عبودیت محوری هدایت کنیم.

شیخی نسب با تأکید بر دارابودن رفتار زینبی از سوی بانوان حوزوی، خاطرنشان کرد: در عصری که مردم ازحضور مستقیم امام معصوم (ع) محروم هستند، انقلاب اسلامی در دو قسمت توان مردان و حضور زنان انقلابی پیروز شد.

وی اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران حاصل انقلاب و برگرفته از خون شهیدان و الگوگیری از حضرت اباعبدالله الحسین«ع» و اسوه ایستادگی حضرت زینب (س) است.

کارشناس  معاونت پژوهش  حوزه علمیه خواهران کشوربا اشاره به نقش الگوی برتری و فضائل حضرت زینب کبری«س»بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری«مدظله العالی» انقلاب را زنان پیروز کردند.

شیخی نسب با بیان اینکه حوزه های علمیه در این عرصه نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری را ایفا می کنند یاد آور شد: حوزه علمیه یک بخشی از این مسئولیت را عهده دار است و در واقع حوزه های علمیه در زمینه هدایتگری، یک نقش بی بدیل را ایفا می کنند.

کارشناس  معاونت پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در بخشی از سخنان خود با تقدیر و تشکر از حضور مدیران محترم مدارس، دیدار مؤمنین را سبب روح افزایی و شادی همدیگر دانست و اظهار امیدواری کرد: با نشاط و پویایی بتوانیم مجموعه مان را به طور احسن مدیریت کنیم.

برپایه این گزارش، در این نشست توجیهی برنامه مهارت آموزی پژوهشگری، مریم مدمُلی، مدیر کل پژوهش های تحصیلی حوزه های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه خواهران یزد، معاونان  مدیریت استان و جمعی از پژوهشگران، مدیران و معاونان پژوهش نیز حضور یافتند.

انتهای پیام/313/47

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha