پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوروزی

حوزه/ نوروزی گفت: باید نگاه جامع تری به مساجد داشت و از نگاه کارکرد حداقلی به سمت کارکردهای حداکثری برویم، به طوری که مساجد به کانون های فرهنگی چند منظوره تبدیل شوند

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، قدرت الله نوروزی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار «حوزه» مبنی بر اینکه نگاه شهرداری به مساجد چگونه است، عنوان کرد: همواره در برنامه های عمرانی خود خاصه در امر شهرک سازی ها و محلات بر وجود همه امکانات رفاهی عمومی همچون فضای سبز، فرهنگسراها و مساجد تاکیده کرده ایم، گرچه ممکن است نواقصی هم دیده می شود.

وی ادامه داد: نگاه ما به مسجد با برخی از افراد متفاوت است، معتقدیم که باید به مسجد نگاه کارکردی حداکثری چون زمان صدراسلام داشت، همان گونه که در صدر اسلام مساجد محور محلات و چه بسا شهر بودند و امور مختلفی در آنها صورت می گرفت، امروزه نیز باید برنامه ریزی ها به این سمت و سو برود.

نوروزی با تاکید بر اینکه مساجد باید به کانون های فرهنگی چند منظوره  در سطح شهر تبدیل شوند تا زمینه حضور بیشتر جوانان و آحاد مردم را فراهم سازند، تصریح کرد: این مهم نیازمند شرایط و  بسترهایی است که باید همه مسئولین خاصه مدیران شهری دراین راستا بکوشند.

وی اذعان داشت: امروزه متاسفانه هزاران مترمربع  از فضای مساجد در سطح شهر به صورت کارکرد حداقلی یعنی صرفا برگزاری نماز جماعت  استفاده شده و  بهره وری بهینه از فضاهای خوب فراهم شده مساجد صورت نمی گیرد. مساجد باید به نحوی طراحی و ساخته شوند که نیاز ورزشی، آموزشی و فرهنگی شهروندان را فراهم کنند و بتوانند محلی برای حضور پرشور اقشار مختلف اعم از بانوان، جوانان، نوجوانان و مردان باشند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha