چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه  قم

حوزه/ رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه گفت: انجمن ها یک فرصت طلایی فعالیت حوزه هستند که نیازمند حمایت می باشند ولی لزوما همه آن حمایت مالی نیست و بیشترحمایت جایگاهی است و باید فضای آزاد برای انجمن ها ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زارعان شامگاه سه شنبه در هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره و بازرسان انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه که در سالن جلسات انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این انجمن پرداخت.

وی به همکاری های خوب اعضای انجمن اشاره کرد و افزود: جلسات انجمن با حضور حد نصابی اعضا در این مدت آنگونه که انتظار می رفت  برگزار شد.

رئیس  انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه با بیان اینکه مجموعه ای از سلسله کارها دنبال شد، گفت: شاید تعریف ما از انجمن و انتظاری که ازآن داریم کمک کند به بازرسان حال و آینده که مطمئن شویم کار خود را درست انجام می دهیم یا خیر.

وی ابراز داشت: باید ما انجمن را به عنوان یک پاتوق ارتباطی در نظر بگیریم تا مجموعه متمرکزی ایجاد شود و ارتباط این انجمن با حوزه و بیرون از آن تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان با بیان اینکه در مجموع از ظرفیت ها تا جایی که امکان داشت و توان داشتیم استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: یک گارگاه تربیتی، اجرای چندین طرح پژوهشی با مراکز دیگر و  چندین بازدید از مراکز و همکاری با برخی نهاد های حوزوی از جمله اقداماتی بود که صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به این باور رسیدیم که انجمن تعلیم و تربیت و هرکدام از انجمن ها، اهمیت فوق العاده ای در فعالیت های امروز ما دارد، گفت: در فضای تعلیم و تربیت کشور نیازمند جدی هستیم تا یک مرکز و ارتباطی ایجاد شود بین مراکز و تعاملاتی صورت بگیرد.

رئیس انجمن تعلیم و تربیت حوزه بر ارتباط این مرکز با بیرون تأکید کرد و افزود: این ارتباط ضعیف است و در مواردی اتفاقاتی در فضای تعلیم و تربیت کشور افتاده که ما حوزویان از آن بی خبر هستیم چه برسد که بخواهیم بر آن تأثیر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه خود انجمن ابزار تأثیر گذاری در این زمینه است، گفت: یکی از مواردی که از حدود یک سال قبل دنبال شد  نیازمندی به  برگزاری یک دوره علمی مستمر و هماهنگ در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی  و ایجاد به یک قطب در این زمینه بود، لذا  مرکزی برای همایش مستمر و شناوری که تعلیم و تربیت اسلامی را در همه ابعاد دنبال کند می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زارعان ادامه داد: دغدغه هیئت مدیره فعلی انجمن تعلیم و تربیت این بود که سرمایه ای که ایجاد شده به گونه ای دنبال شود که در دوره بعدی انجمن هم تضمینی برای آن باشد؛ یکی از نتایج این کار این است مقداری از دیوار های کشیده شده دور خود در حوزه رد شویم و در بعد نظری و عملی آن را بشناسیم.

وی با بیان اینکه شاید یکی از اشکالات سیر انتخابات ما اعضای هیئت مدیره میانگین سنی است و باید جوان ها به میدان بیایند، افزود: انجمن ها یک فرصت طلایی فعالیت حوزه هستند که نیازمند حمایت می باشند؛ ولی لزوما همه آن حمایت مالی نیست و بیشترحمایت جایگاهی است.

این استاد حوزه، با بیان اینکه  تعریف ساختاری کار انجمن یکی ازموارد حمایتی می تواند باشد، گفت: در بحث انجمن نیازمند این هستیم، فضای آزاد برای انجمن ها ایجاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha