جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت:درباره مسئله صلح امام حسن (ع) مباحث زیادی مطرح می‌شود و این تحلیل‌ها برای اهل علم خوب است؛ اما باید بدانیم که نباید با تحلیل خود به فعل معصوم تنزل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در مراسم عزاداری شهادت امام حسن مجتبی(ع) که به همت مجمع ذاکرین طلاب و روحانیون در مصلای قم برگزار شد، با اشاره به آیه «یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ» بیان داشت: مقام بندگی و تقوا را هیچ‌کس به‌جز اهل‌بیت(ع) نمی‌تواند عملی کند.

وی تصریح کرد: کسی می‌تواند به‌حق متقی باشد که مرتکب هیچ عصیان و غفلتی نشود و این مسئله فقط در اهل‌بیت(ع) مشاهده می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: عبادت اهل‌بیت ع) تنها انجام مناسک و اعمال عبادی نبود، اهل‌بیت(ع) به اسرار تدبیر الهی دست‌یافته‌اند و اگر کسی در مقابل آن‌ها تسلیم باشد از این اسرار به او آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: افق تدبیر الهی که در اهل‌بیت(ع) وجود دارد برای مردم عادی قابل‌فهم نیست و به همین سبب، باید ما در برابر اهل‌بیت(ع) سر تعظیم فرود آوریم و با تواضع کامل مطیع امر آن‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری گفت: یک روز فعالیت‌های نبی مکرم اسلام(ع) در میان مسلمین، یک روز صلح امام حسن(ع) و امروز نیز مسئله غیبت حضرت ولیعصر (عج) از اسرار الهی است.

وی ادامه داد: درباره مسئله صلح امام حسن(ع) مباحث زیادی مطرح می‌شود و این تحلیل‌ها برای اهل علم خوب است؛ اما باید بدانیم که نباید با تحلیل خود به فعل معصوم تنزل دهیم.

استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد: افعال و دستورات نبی مکرم(ع) و اهل‌بیت(ع) که بعد از ایشان ولی خدا بر روی زمین هستند عین دستورات خدا تعالی است و تسلیم در برابر این اوامر به معنای تسلیم در برابر امر خدای تعالی است.

وی در پایان گفت: امروزه توجه مردم به مجمع ذاکرین اهل‌بیت(ع) است و ذاکران اهل‌بیت با درک و فهمی که به مردم می‌دهند تسلیم الی الله را در جامعه نهادینه می‌کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha