شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تکریم و معارفه مدیر

حوزه/ در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان با تقدیر از زحمات ۲۰ ساله خانم رضوان مصطفوی که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، خانم رضوان جهانبخش به عنوان سرپرست این مدرسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان،  مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و با حضور مدیران مدارس علمیه  کوثر و جامعه النور اصفهان، حضرت حکیمه(س) سپاهانشهر، هیئت امناء، کارکنان، اساتید، دانش آموختگان، مبلغان و طلاب مدرسه برگزار شد.

در این مراسم  با تقدیر از زحمات ۲۰ ساله  خانم رضوان مصطفوی، مدیر سابق مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، خانم رضوان جهانبخش به عنوان سرپرست این مدرسه معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) در دانه امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: مسأله اسارت و مصیبت اهل بیت علیهم السلام برای ایشان کمتر از شهادت امام حسین علیه السلام نیست، بلکه این مسأله برای امام سجاد علیه السلام گران تر نیز بود.

وی افزود: هر چند امام سجاد(ع) در کربلا حضور داشتند ولی ایشان فرمودند: امان از شام. سعد ساعدی وقتی در شام به امام سلام می کند امام از او می خواهد پولی به نیزه دار ها بدهد تا مردم به بهانه ی نگاه به نیزه داران به اهل بیت پیامبر علیهم السلام نگاه نکنند و این ها برای زنان اسلام درس است و ارزش و اهمیت حجاب برای اهل بیت را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اذعان داشت: حضرت زینب سلام الله علیها به یزید فرمود: آیا از عدالت تو این است که زنان تو در پشت پرده ها پنهان باشند و اهل بیت رسول خدا در منظر مردم قرار بگیرند؟ در اینجا نیز حضرت از کشته شدن برادر ان، فرزندان و ... سخن نمی گویند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی بانوان طلبه را مورد خطاب قرار داد و گفت: اگر حجاب خود را رعایت کنید مورد عنایت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف خواهید بود.

ومدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خطاب به مدیران و استادان حوزه علمیه خواهران، اظهار داشت: وظیفه ی شما این است که طلاب را با این فرهنگ آشنا کنید، زیرا هر جا حوزه های علمیه وجود دارد باید سنگری برای حفظ حجاب باشد.

وی ادامه داد: طلاب و دانش آموختگان حوزه ها در هر جایی که هستند باید فرهنگ اهل بیت را ترویج دهند و  برای این مهم باید خوب درس بخوانند نه برای نمره و مدرک بلکه برای نشر و ترویج آن تا طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام رحمت خداوند شامل حال احیاء کنندگان امر آنان شود.

وی در تشریح وظایف مدیر گفت: مدیریت طبق فرمایش معصوم «رئیس القوم خادمهم» هر کس مسئول و مدیر است باید خدمتگزار آن ارگان باشد.

مدیر حوزه  علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه گفت: نسبت به مشکلات طلاب بی تفاوت نباشید و با شناسایی مشکلات آن ها سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشید و جهت تقویت معنویت طلاب تلاش و اهتمام ویژه داشته باشید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha