پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مركز تخصصي حوزوي جويبار

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: سرمایه های مادی و معنوی زندگی ما اگر برای اهل حق و ولایت نباشد در جای دیگر همچون اهل باطل استفاده می شود، چرا که اساس دین و طریقه رسیدن به توحید بحث ولایت و پذیرش آن است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام حسینی، در نشست علمی - پژوهشی با عنوان «ولایت پذیری اهل حق» در مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی ریحانه الرسول (س) جویبار، با بیان اینکه، خداوند انسان ها را در بخشی از آیات قرآن به دو دسته تقسیم کرده است، بیان کرد:  عده ای مومن و اهل حق هستند و عده دیگر کافر و اهل باطل اند. گروه اول زیر پرچم الهی بوده و خداوند ولی آنهاست که  اهل بیت(علیهم السلام) و یاران آنها جزء اين گروه هستند و در مقابل دشمنان الهی اند که زیر پرچم طاغوت قرار دارند.

وی افزود: امام حسین(ع) این تقسیم قرآنی را در روز عاشورا به نمایش گذاشته و به تاریخ ثابت کرد که مردم یا حسینی و زیر پرچم حق و  یا یزیدی و زیر پرچم باطل هستند؛ اهل حق همان کسانی اند که بر سر عهد های خود می مانند.

استاد حوزه علمیه در پایان با اشاره به این که توحید و امامت یک اصل الهی است، خاطر نشان کرد:  سرمایه های مادی و معنوی زندگی ما، اگر برای اهل حق و ولایت نباشد در جای دیگر همچون اهل باطل استفاده می شود، چرا که اساس دین و  طریقه رسیدن به توحید بحث ولایت و پذیرش آن است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha