جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اصفهان

حوزه/ رئیس هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان در جمع طلاب گفت: تمام خیرات و برکات عالم در گرو محبت به اهل بیت(ع) است. هر کس خیر دنیا و آخرت را می خواهد چنان رفتار کند که شامل لطف اهل بیت(ع) شود، بنابراین تا وقت نگذشته است به خود بیاییم و برای آخرتمان توشه ای تهیه کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی، با عنوان «محبت به اهل بیت(ع) سر منشأ تمام خیرات»، با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین رضا فراهینی، رئیس هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، و با حضور طلاب این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام فراهینی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به حدیثی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی(ع) در رابطه با درجات گوناگون دلباختگان اهل بیت علیهم السلام و نتیجه آن می فرماید: «هر کس ما را در دل دوست داشته باشد و با زبانش یاری کند و با دستش به دفاع از ما برخیزد (یعنی با تمام وجود دلباخته ما باشد)، در بهشت هم درجه و همنشین ما خواهد بود و هر که ما را با دل دوست بدارد و با زبان یاری کند و همراه ما با دشمنانمان نجنگد، یک درجه پایین تر خواهد بود و هر که با قلبش ما را دوست دارد ولی با زبان و دست به یاری ما نشتابد، در بهشت خواهد بود

وی ادامه داد: کسی که از تمام زندگیش برای محبت به اهل بیت(ع) بگذرد، به معنای واقعی کلمه، محب و دوستدار آنها می باشد، ما باید به دلمان مراجعه کنیم، به اعمالمان نگاه کنیم و با انصاف محاسبه ای داشته باشیم تا بفهیم جزء کدام دسته از این سه گروهی که امام علی(ع) فرمودند هستیم.

حجت الاسلام فراهینی افزود: تمام خیرات و برکات عالم در گرو محبت به اهل بیت(ع) است. هر کس خیر دنیا و آخرت را می خواهد چنان رفتار کند که شامل لطف اهل بیت(ع) شود، بنابراین تا وقت نگذشته است به خود بیاییم و برای آخرتمان توشه ای تهیه کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha