شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اربعین

حوزه/ دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد گفت: راهپیمایی عظیم اربعین تمام توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی دبیر ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان یزد، در جمع زائران یزدی پیاده روی اربعین امام حسین(ع) در پایگاه مقاومت بسیج ابوذر با اشاره به اینکه سفر پیاده روی اربعین با داستان ظهور ارتباط نزدیکی دارد، گفت: سفر اربعین سفر لبیک به امام زمان(عج) است، در این سفر با عظمت قلوب شیعیان به هم نزدیک می‌شود و در روایت نیز داریم که هر گاه قلوب شیعیان به هم نزدیک شود ظهور تحقق پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سفر پیاده روی اربعین بزرگ ‌ترین اجتماع شیعیان است، افزود: این مسیر فرصتی برای تفکر و اندیشه است و باید توجه داشت که ولی عصر(عج) نیز همسفر زائران است و گام به گام با آنها قدم بر می‌دارد و ارتباط با امام زمان(عج) بسیار نزدیک است.

وی خاطر نشان کرد: تلاوت قرآن، مناجات با خدا ، خدمت و کمک به دیگران، سکوت کردن و دوری از پرحرفی، با وضو بودن، انتخاب همسفر خوب، خواندن نافله شب، دوری از پرخوری، پیاده روی به اندازه توان و لذت بردن از این سفر معنوی را از مواردی خواند که موجب بهره‌مندی بیشتر از مراسم اربعین می‌شود.

حجت‌الاسلام نجیمی با تاکید بر اینکه رفتار دو ملت ایران و عراق باید سبب همبستگی شود، تصریح کرد: دشمن در این سال ها در تلاش هستند که بین دو ملت ایران و عراق تفرقه افکنی کنند و سفر اربعین حسینی را از شور بیاندازند که نیاز به همبستگی هر چه بیشتر این دو کشور را می طلبد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha