جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بخشی پور

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به همایش تجلیل از استعدادهای برتر استان اشاره کرد و گفت: این همایش از محل موقوفه بنیاد فرهنگی البرر، شنبه ۲۸ مهرماه از ساعت ۸ در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز در نشست خبری، اظهار داشت: بیشترین نیات واقفین در ماه محرم است که حدود 2 هزار و 893 نیت در ماه محرم و صفر داریم. در همین راستا در دهه اول ماه محرم حدود یک میلیارد تومان هزینه نیات اطعام، عزادارای و روضه خوانی سیدالشهدا داشته ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بسیاری از روستاها خودشان عزاداری را برگزار می کنند و دنبال مجوز نیستند، گفت: خیلی این مبلغ بیشتر از اینها است و این مبلغ فقط برای موقوفاتی است که مجوز صادر شده است.

حجت الاسلام بخش پور عنوان کرد: با توجه به سیاست های اوقاف و تبیین اهداف امام حسین از قیام عاشورا، رفتن به کربلا و اماکن زیارتی مدنظر خیلی از افراد است و سازمان اوقاف 8 موکب در این ایام از اربعین تا 28 صفر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی به عنوان معین استان سیستان و بلوچستان است، بیان داشت: شیعیان بلوچستان پاکستان شیعیان بسیار معتقدی هستند که با همه سختی ها در این سال ها و اقداماتی که برای ممانعت از زیارت رفتن آنها می شود، باز هم از زیارت امام حسین دست بر نداشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تعداد موکب های فعال برای شهادت امام رضا را 5 عدد دانست و افزود: برای بازگشت زائرانی که به عتبات عالیات می روند در شهرهای خضری دشت بیاض، امامزاده زید قاین، امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سیدعلی  و در مسجد حضرت ابالفضل نهبندان پذیرایی از زوار اربعین صورت می گیرد.

حجت الاسلام بخشی پور تصریح کرد: سال گذشته در امامزادگان باقریه 70 اتوبوس شب خواب داشتیم که توقف کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه  از ابتدای محرم 46 وقف جدید به ثبت رسیده است، اضافه کرد: در موقوفات قرآنی سهمیه سازمانی 7 وقف بوده که تا الان 9 وقف قرآنی ثبت شده است و همچنین 156 سند تا الان گرفته شده که حدود 2 هزار سند در اداره ثبت اسناد و املام داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: بعضی واقفان املاک کوچکی که دارند را وقف می کنند، اما سندی مجزا ثبت نمی شود زیرا برای املاک کمتر از 5 هکتار سند تفکیکی صادر نمی شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه 2 هزار و 200 سند با بنیاد مسکن قرارداد داریم، گفت: در سال های 95 و 96 استان برتر کشور در اخذ اسناد بودیم. در سال جاری بیش از 9 هزار و 700 مترمربع فضا در حال اجرا، احداث، تکمیل، مرمت وایجاد در بقاع متبرکه در سطح استان داشتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص موقوفه آب لوله بیرجند یادآور شد: این موقوفه نیتش بر آب شرب بوده که متاسفانه در موارد دیگر هزینه می شده است، اما اکنون از محل همین درآمدها 5 سقاخانه ساخته شده که حداقل 400 میلیون برای آنها هزینه شده است.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: محل این سقاخانه ها در شهر بیرجند و در محله های نیلوفر 2 عدد، مهرشهر، بولوار شعبانیه بولوار امام سجاد(ع) و نیز در خیابان مفتح می باشد که با شهرداری هماهنگی های لازم انجام شده است.

وی در ادامه به همایش تجلیل از استعدادهای برتر استان اشاره و عنوان کرد: این همایش در روز شنبه 28 مهرماه از ساعت 8 در مجتمع فرهنگی غدیر بیرجند برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: از محل درآمد موقوفه ای در تهران به نام "بنیاد فرهنگی البرز" که در سال 42 ایجاد شده است و قدمت آن حدود 50 سال است، این همایش برگزار می شود.

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه نیت موقوفه بر مخترعین و مبدعین و دانش آموزان و رتبه های علمی برتر است، گفت: ما دومین استانی هستیم که از این موقوفه منتفع می شویم.

وی اظهار داشت: در این همایش از 114 نفر از برترین های علمی از مقطع ابتدایی تا دیپلم تجلیل می شوند که 10 نفر دانشجویان علوم پزشکی و10 نفر از سایر دانشگاه ها، 10 نفر دانش آموزان برتر قرانی و نیز10 نفر از طلاب برجسته و مبلغ حوزه علمی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایزه افراد از 1 تا 2.5 میلیون تومان و همراه بسته های علمی است خاطرنشان کرد: افرادی که تجلیل می شوند از خراسان جنوبی و ساکن همین استان می باشند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha