جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نایین

مدیر حوزه‌ علمیه استان اصفهان گفت: مراجع تقلید و علمای گذشته باید الگو و سرمشق ما در تحصیل علوم حوزوی باشند که حتی در بدترین مصائب زندگی نیز لحظه ای کسب علم را ترک نکردند و حتی در طول تحصیل خود یک روز تعطیلی درسی نداشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) نایین  اظهار داشت: تربیت بر تعلیم مقدم است و تزکیه بر آموزش ارجحیت دارد. همچنین مسئولان و مربیان برای طلاب الگو هستند و باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی دامه داد: تحصیل در حوزه افتخار محسوب شود و برای آن ارزش قایل شوید و خواهران دیگر را به حوزه جذب کنید. مراجع تقلید و علمای گذشته باید الگو و سرمشق ما در تحصیل علوم حوزوی باشند که حتی در بدترین مصائب زندگی نیز لحظه ای کسب علم را ترک نکردند و حتی در طول تحصیل خود یک روز تعطیلی درسی نداشتند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید براینکه وقتی خدا بنده ای را دوست داشته باشد او را فقیه در دین می کند گفت: فهم مسائل فقهی بسیار لذت بخش است و تحصیل راهی است که وقتی به ثمر نشست ، لذت آن را خواهید چشید، هر کدام از شما باید یک مجتهده امین شود، او هم مثل شما یک زن بود با همه گرفتاری هایی که شما دارید.

وی با بیان اینکه کار تبلیغ برای اسلام، برکات زیادی دارد اظهارداشت: علم را بیاموزید و زکات آن را هم پرداخت کنید، وقتی علم را به خوبی آموختید در مکان های عمومی و به جا آن را نشر بدهید و دیگران را نیز در این زمینه آگاه سازید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: شما طلاب نیز به عنوان محصلین حوزه، باید فرصت ها را غنیمت بشمارید و به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازید، چرا که هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم انتشار آن است.

وی به طلاب جوان گفت: هر روز در دعای عهد می خوانیم که خدایا پس از مرگ مرا زنده کن تا در رکاب امام زمان جانفشانی کنم پس خود را با امام زمان(عج) پیوند بزنید و خادم آن حضرت قرار دهید.

یادآور می شود: در این مراسم خانم مریم جبلی نایینی به عنوان مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) نایین معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha