سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین حسینی

​ حوزه/ مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: تاکنون بیش از ۵ هزار ۳۵۳ نفر از مردم استان کردستان در سامانه «سماح» برای حضور در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، هاشم ناظمی جلال، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین حسینی و اجتماع بزرگ این روز، پیام های بسیاری برای جهان و دشمنان وحدت جهان اسلام دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: خوشبختانه عاشقان اهل بیت علیهم السلام و اباعبدالله الحسین(ع) هر ساله به عشق زیارت حرم مطهر این بزرگمرد اسلام در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت می کنند و هر ساله تعداد این زوار بیشتر از سال قبل می شود.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: کسانی که قصد حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را دارند می توانند به سامانه « سماح» مراجعه و مراحل ثبت نام خود را در آنجا انجام دهند. این سامانه از 20 روز گذشته فعال شده است و هم کنون نیز برای ثبت نام زوار حرمین شریفین باز می باشد.

ناظمی جلال ادامه داد: تاکنون بیش از 5 هزار 353 نفر از مردم استان کردستان در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند.

وی به تفکیک آمار ثبت نام کنندگان در این سامانه رجوع کرد و گفت: 1034 نفر در شهرستان قروه، 459 نفر در شهرستان بیجار، 145 نفر در شهرستان دهگلان، 84 نفر در شهرستان مریوان، 850 نفر در شهر سنندج، 22 نفر در سقز، 18 نفر در بانه و 23 نفر در کامیاران در سامانه «سماح» ثبت نام کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: امسال بیش از 16 دفتر خدمات زیارتی مجاز در کردستان وظیفه صدور روادید و گذرنامه زوار این استان را به عهده دارند.

ناظمی جلال با اشاره به اینکه کار صدور روادید در این دفاتر حداکثر 72 می باشد، اظهار داشت: هزینه ای که زوار برای صدور روادید باید بپردازند، رقمی در حدود 2 میلیون و 338 هزار و 750 ریال می باشد که می توانند از طریق درگاه های اینترنتی این مبلغ را به حساب های اعلام شده واریز نمایند.

 مدیرکل حج و زیارت استان کردستان گفت: از زوار درخواست داریم برای صدور روادید هرچه سریعتر اقدام نمایند و نیز متوجه باشند در مبادی مرزی استان، هیچ گونه روادیدی برای زوار صادر نمی شود.

اين مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 1200 زائر کردستانی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، گفت: امسال براساس برنامه ریزی های انجام گرفته اعزام زائرین از مرز خسروی در استان کرمانشاه صورت می پذیرد و مدارک متقاضیان زیارت اربعین به کنسولگری عراق در همدان ارسال و روادید آنان صادر مي گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha