جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ برای ایجاد وحدت و ترویج اندیشه حسینی و علوی، ۸۰ مبلغه که به ۷ زبان دنیا مسلط هستند به عنوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین در موکب ها حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، خانم معصومه ظهیری پیش ازظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه، با اشاره به موضوع برگزاری همایش هم اندیشی زیارت اربعین و روابط فرهنگی ایران و عراق که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد، گفت: به برکت خون شهدا و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد این هستیم که سال به سال بر عظمت و رشد اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع انسانی افزوده می شود و آن قدر این اجتماع عظیم است که تاکنون مانند آن در دنیا دیده نشده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه هدف از اجتماع اربعین ایجاد دوستی، محبت و وحدت بین دو ملت مسلمان ایران و عراق، ترویج مبانی دینی و معرفتی است، اظهار داشت: در این رابطه سعی این است همه مردم  و دوستداران وحدت و دوستی بتوانند حضور پررنگی در اجتماع بزرگ اربعینی داشته باشند و بر وحدت افزایی بین دو ملت بیفزایند.

وی با بیان اینکه هدف از قیام عاشورا بیداری قلبها، از بین بردن جهالت انسانها و مبارزه علیه ظلم و جهالت بوده، اظهار داشت: در همین رابطه حوزه های علمیه خواهران  اقدام به فعالیت های تبلیغی و اعزام مبلغه ها به مرزها، موکب و حسینیه ها برای پاسخ گویی به شبهات، احکام، ذکر مقتل خوانی کرده است.

خانم ظهیری بابیان اینکه برای ایجاد  وحدت بیشتر و ترویج اندیشه حسینی و علوی، 80 مبلغه که به 7 زبان دنیا مسلط هستند به عنوان کمیته فرهنگی ستاد اربعین در موکب ها حضور خواهند یافت، گفت: براساس آمارهای موجود 200 مبلغه در موکب های، جمکران، عتبات و مساجد و حسینه ها حاضر خواهند شد و مبانی دینی را ترویج خواهند کرد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha