چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مومنی

حوزه/ معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: چنانچه آموزش دین داری صحیح در جامعه صورت نگیرد، گروه های افراطی به اسم دین پدید می آیند و این که برخی خیال می کنند جوامع دنیا نسبت به دین بی توجه شده اند و ماهم باید این مسیر را طی کنیم، کاملا غلط است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغین طرح امین مدارس و مدیران آموزش و پرورش استان، پیرامون مبحث ضرورت آموزش دین داری به نسل نوجوان اظهار کرد: آموزش دین داری به  نسل نوجوان در سطح مدارس آموزش و پرورش از این منظر که دین داری باعث ارتقا فضای اخلاقی مناسب می شود، ضرورت دارد .

وی با بیان اینکه لزوم دین داری حتی در جوامع سکولار و غربی احساس می شود، تصریح کرد: برای به هدف رسیدن این مهم در کشور، همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه لازم است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نظرسنجی که توسط شرکت PEW در آمریکا از والدین دانش آموزان کرده، گفت: والدین دانش آموزان سومین اولویت خود را برای فرزندانشان آموزش دین مطرح کرده اند، بنابراین این تصور  که برخی خیال می کنند جوامع غربی نسبت به دین بی توجه شده اند و ماهم باید این مسیر را طی کنیم ، کاملا غلط است.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: چنانچه آموزش دین داری صحیح در جامعه صورت نگیرد، گروه های افراطی و تکفیری به اسم دین پدید می آیند و ماهیت افراد این گروه ها علیرغم دادن شعار دین اصلا دین دار نیست و  سمت سوی لاابالی گری است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش صحیح دین در زمان مناسب به نسل نوجوان مانع از تشکیل چنین گروه های افراطی به اسم دین در جوامع خواهد و از بروز خیلی از انحرافات ممانعت می شود، بهترین زمان برای انتقال این مفاهیم و آموزش ها فرصت نوجوانی و مدارس آموزش و پرورش است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با تاکید مجدد براین امر که امروزه جوامع غربی به این نتیجه رسیده اند زندگی بدون دین معنا و مفهومی ندارد، پس لازم است با آموزش صحیح دین این خلاء بر طرف شود، اذعان کرد: اگر آموزش و پرورش با همکاری دستگاه های متولی و نهادهای مربوطه به این مهم نپردازد مطمئنا در آینده شاهد جریانات تندرو و افراطی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید براینکه مبلغین طرح امین به صورت تخصصی ساعت ها آموزش او مهارت های لازم را در حوزه علمیه دیده اند، گفت: برای تحقق آموزش صحیح دین به نوجوانان دانش آموز نیازمند همدلی و همراهی فی مابین مدیران آموزش و پرورش و روحانیون مبلغ هستیم .

حجت الاسلام مومنی  با اعلام این که در حال حاضر حدود 94 مبلغ طرح امین از سوی حوزه علمیه سازماندهی شده اند، اظهار کرد: هم روحانیون و هم مدیران مدارس آموزش و پرورش باید شرح وظایف و حدود اختیارات خود را به خوبی بدانند تا دغدغه های دینی در جامعه محقق شود.

وی متذکر شد: تربیت دینی یکی از رکن های آموزشی است و برای تحقق این امر چه بسا نیازمند توجیه والدین دانش آموزان برای همکاری در زمینه تربیت دینی هستیم.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: اگر تربیت دینی  و آموزش دینی محقق شد و دین تعریف شد، می توان در مراحل بعدی مفاهیم مهمی چون انسانیت، آزادگی و اخلاق را هم آموزش داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha