جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 اسماعیل حسینی مقدم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از مراسم رسمی تودیع و معارفه هیئت‌امنای مساجد پس از احراز صلاحیت خبر داد و گفت: احکام ۲۲۵ نفر از هیئت‌امنای مساجد قم در سال گذشته صادرشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی هیئت‌امنای اماکن متبرکه با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) از صدور احکام 225 نفر از هیئت‌امنای مساجد بزرگ قم در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این احکام کادر تشکیلاتی 45 باب مسجد تعیین و تصدیق شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان این‌که 125 نفر از اعضای هیئت‌امنای مساجد قم تا سال آینده رسماً احکام خود را دریافت خواهند کرد، ابراز داشت: روند تائید صلاحیت هیئت‌امنای مساجد و بقاع متبرکه بر محور ائمه جماعت استوارشده است.

وی ادامه داد: برای تعیین صلاحیت اعضای هیئت‌امنا ابتدا امام جماعت در نامه‌ای کتبی اعضای پیشنهادی را به کارگروه مرکزی هیئت‌امنای بقاع متبرکه معرفی و این کارگروه تخصصی پس از استعلام‌های متعدد و تحقیقات میدانی اقدام به احراز صلاحیت و صدور احکام مربوطه می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم از مراسم رسمی تودیع و معارفه هیئت‌امنای مساجد پس از احراز صلاحیت خبر داد و گفت: برای احراز صلاحیت‌ها جلسات منظمی در اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزارشده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم از پیچیدگی‌های ویژه استان قم در برخی از پروسه‌های اداری گفت و تصریح داشت: امام جماعت رأس تدبیر در امور مساجد است؛ بنابراین امام جماعت در جریان انتخاب هیئت‌امنا نقشی اساسی دارد.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم در پایان از هم‌افزایی با سازمان تبلیغات برای پیشگیری از اختلاف خبر داد و گفت: برای برخی از مساجد بزرگ برگزاری انتخابات به‌عنوان یکی از روش‌های انتخاب هیئت‌امنا استفاده‌شده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha