پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان باید درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی در برابر تهاجم دشمن روشنگری و بصیرت افزایی کنند.

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در قبال هجمه اقتصادی دشمن، اظهار کرد: طلاب و روحانیان هم مانند سایر اقشار تحت فشار معیشتی بوده و مشکلات مردم را با تمام وجود احساس و تجربه می‌کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه با وجود این مشکلات می‌توان با مقاومت و ایستادگی دشمن را به عقب راند، اضافه کرد: ملت مسلمان ایران و انقلاب اسلامی دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند و امروز هم این دفاع مقدس به شیوه دیگری تداوم دارد.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در مقابل دشمن در عرصه اقتصادی است، اما در جنگ تحمیلی به‌صورت نظامی بود، ادامه داد: امروز باید در میدان اقتصادی در مقابل دشمن اسلام مقاومت کرد و با سلاح اقتصاد مقاومتی در این میدان جنگید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر اتحاد در حمایت از کالای ایرانی و عدم احتکار خانگی، افزود: طلاب باید درزمینهٔ مسائل روز برای خانواده و اجتماع روشنگری و بصیرت افزایی داشته باشند تا همه در کنار هم بتوانیم این عرصه آزمایش را هم با موفقیت طی کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیان خاطره‌ای می‌فرمایند: در دوران کودکی پدرم به من جعبه قوطی چای را داد و فرمودند قطعات این را مثل اول در کنار هم بگذار و درست کن، اولش خیلی تلاش کردم نشد بعد متوجه عکس آدم پشت جعبه شدم. شروع کردم به درست کردن اعضای آن، زمانی که عکس آدم کامل شد جعبه هم درست شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: بر این اساس اگر درزمینهٔ تربیت افراد و اصلاح تک‌تک اعضای جامعه فعالیت شود بدون شک جامعه نیز اصلاح شده و کژی‌ها و ناراستی‌ها کاهش می‌یابد و چنین جامعه‌ای می‌تواند در برابر تمام هجمه‌های دشمنان اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایستادگی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha