جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
احمدی

حوزه/ احمدی گفت: امروز دیگر زمان آن که در امر تعلیم و تربیت به نوجوان و دانش آموز از کلمه بایدها و نبایدها استفاده کنیم، گذشته است، اگر می توانیم به جای کارکردن روی بایدها، باید روی باورها کار کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، محمد جواد احمدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغین طرح امین مدارس و مدیران آموزش و پرورش استان، پیرامون مبحث ضرورت آموزش دین داری به نسل نوجوان، اظهار کرد: کار تعلیم و تربیت، کار سختی است که همه صاحب نظران جهان و علمای بزرگ هم تاکید کرده اند.

وی بیان کرد: تعریف های مختلفی برای سختی تعلیم و تربیت ذکر شده، دراین جهان که همه چیز سیال  است و تغییرات لحظه ای رخ می دهد و چه بسا والدین از خیلی آموزش ها و مباحث نسبت به فرزندانشان عقب افتاده اند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سیاست گذارها در امور تربیتی بایدحداقل با هم هماهنگ باشند و از تقاطع کاری پرهیز کنند، اختلافات و نظرات مختلف یک امر طبیع یاست، ولی هم افزایی با یکدیگر در امر اجرایی از ضروریات برای نتیجه بخش بودن است.

وی افزود: در سند تحول بنیادین که نقشه راه آموزش و پرورش است، بر توجه تنوع سازی در روش ها تکیه شده، گرچه محور و زیربنای همه اصول یاد شده در این سند بالادستی دین داری و خداخواهی است که هدف ما است ولی روش های ما باید با تنوع و تکثر دقت کند، موید این مطلب گذشت بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی است که نتایج آنچه مطلوب ما بوده محقق نشده است، چرا که در روش های خود از تنوع دور شدیم.

احمدی اذعان کرد: در جهان، جوامعی که ادعای دینداری ندارند، نیاز به دین و دین داری را اعلا می کنند، این جوامع چه بسا برای سالم زندگی کردن به این نتیجه رسیده اند که این ضرورت وجود دارد و برای ما که مسلمان هستیم و دارای دین و شریعت شیعه، اعتقاد داریم که دین داری هم ذات بشر هستم و در فطرت همگان خداوند متعال ظرفیت هایی را قرار داده است که بشر به خودی خود دنیال کمال، حقیقت است.

وی ابراز کرد: ما تنها نیرویی که برای ورود به مدارس آموزش و پرورش هیچ محدودیتی قائل نشدیم و سعی در همکاری همه جانبه داشتیم، روحانیت بوده است.

احمدی تصریح کرد: امروز دیگر زمان آن که در امر تعلیم و تربیت به نوجوان و دانش آموز از کلمه بایدها و نبایدها استفاده کنیم، گذشته است، اگر می توانیم به جای کارکردن روی بایدها، باید روی باورها کار کنیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به حساسیت کار تعلیم و تربیت دینی و وجود شرایط خاص جامعه و دانش آموزان، مبلغین و روحانیون برای کار در مدارس باید به چند نکته توجه کنند، اظهار کرد: داشتن طرح درس و طرح فعالیت، شناسایی اهداف دوره تحصیلی، بهره مندی از ظرفیت های معلمان و همکاران فرهنگی در انجام خدمت در مدارس، برگزاری جلسات هم اندیشی مبلغان ماهی یکبار، شناسایی دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه از جمله اقداماتی است که مبلغین شایسته است انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha