جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد حسین ظریفیان در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه

دکتر ظریفیان اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش اخلاق رسانه ایجاد موج رسانه‌ای است و این موج باید به یک گفتمان رسانه در راستای رسانه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمدحسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‌های صداوسیما ظهر امروز در سلسله نشست‌های همایش علمی پژوهشی اخلاق رسانه با عنوان «الگوی بازتولید ارزش‌های اسلامی در رسانه ملی و آسیب‌شناسی وضع موجود» در خانه دین و رسانه قم، بیان کرد: رسانه ملی با گستره بیش از 156 شبکه تلویزیونی و رادیویی در ابعاد استانی و برون‌مرزی به‌رغم اینکه دستاوردهای فراوانی در عرصه اخلاق رسانه‌ای داشته ولی همچنان نیازمند بازنگری در برخی سیاست‌ها و روش‌ها است.

وی تصریح کرد: اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه در طول این سال‌ها توانسته ظرفیت‌های بزرگی از معارف دینی را در اختیار رسانه ملی قرار دهد و همایش‌های این مرکز مورد استقبال پژوهشگران دینی واقع‌شده است.

مدیرکل پژوهش‌های اسلامی صداوسیما گفت: ما هم‌اکنون در آستانه برگزاری همایش اخلاق رسانه هستیم که به حول قوه الهی، افتتاحیه این همایش در 21 آذرماه سال جاری در تهران و اختتامیه این همایش در 22 آذرماه در قم برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیش از 300 چکیده مقاله تا به امروز به دست ما رسیده است و با توجه به اینکه هنوز مهلت ارسال مقالات باقی‌مانده حدود 40 مقاله دریافت شده است و به نظر می‌رسد در این زمینه ظرفیت‌های خوبی به میدان آمده‌اند.

دکتر ظریفیان اظهار داشت: نگاه ما در مرحله نخست به حوزه و مؤسسات حوزوی بوده، چراکه رویکرد این همایش مبتنی بر معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی، هستی‌شناسی، دین‌شناسی، ارزش‌شناسی و روش‌شناسی است.

وی خاطرنشان کرد: در داوری‌ها رجوع به منابع اصیل و دسته یک و اتکای به ظرفیت‌های دینی سبب شده تا بتوانم در دو بعد اخلاق عملی و حرفه قدم بگذاریم.

ظریفیان در پایان یادآور شد: هدف از برگزاری همایش اخلاق رسانه ایجاد موج رسانه‌ای است و این موج باید به یک گفتمان رسانه در راستای رسانه تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha