سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
جرایم نفرت محور در بریتانیا ۴۰ درصد افزایش داشته اند

حوزه/ براساس گزارش جدیدی که وزارت کشور بریتانیا اخیرا منتشر کرده، جرایم نفرت محور در این کشور افزایش ۴۰ درصدی داشته که درصد بالایی از این جرایم علیه مسلمانان بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، براساس یک گزارش جدید از وزارت کشور بریتانیا، جرایم نفرت محور در ولز و انگلستان افزایش 40 درصدی داشته اند.

هارون خان، دبیر کل شورای مسلمانان بریتانیا، در بیانیه ای که در سایت این شورا منتشر شده گفت: برای سال ها اجتماعات مسلمانان خواستار اقدام معقول دولت علیه افزایش اسلام هراسی بوده اند اما با این حال با پاسخ درستی مواجه نشده اند.

خان در ادامه افزود: دولت نباید بیش از این عقب نشسته و تماشا کند که راست های افراطی اسلام هراسی را ترویج کرده و جوامع مسلمان آسیب پذیر را مورد حمله قرار دهند. اقدام اندکی برای مقابله با زورگویی آزار و اذیت علیه کودکان مسلمان انجام شده است و بودجه اندکی برای حفظ امنیت موسسات اسلامی خرج می شود. به علاوه اجتماعات اسلامی برای گزارش دادن جرایم نفرت محور تشویق نشده و فهرست بی کفایتی ها ادامه دارد.

در گزارش جدید منتشر شده، پلی شاهد افزایش جرایم نفرت محور علیه مردم درانگلستان و ولز به سبب باورهای مذهبی آن ها بوده، براساس این گزارش جرایم از 5 هزار و 949 پرونده در سال های 2016-2017 به 8 هزار و 336 پرونده در سال های 2017 تا 2018 افزایش داشته اند (40%) که اکثریت جرایم 52% این جرایم علیه مسلمانان بوده اند.

در سال گذشته انواع حوادث اسلام هراسی رسانه ای چون فرستادن نامه های «روز مجازات مسلمان»، به قتل رساندن زن جوان و دختربچه 12 ساله در انتقام برای حملات تروریستی، و تصادف تعمدی اتومبیل با یک رستوران هندی که راننده آن قصد کشتن مسلمانان را داشت.

طبق این گزارش زنان مسلمان به دلیل حجاب اسلامی بیشتر در معرض حملات اسلام هراسی بوده اند و هفته گذشته یک نوجوان مسلمان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و حجابش در طی حمله ای در بتنال گرین از سرش کشیده شد.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha