جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی

​حوزه/ امام جمعه کامیاران گفت: مسیر زندگی و مبارزاتی امام خمینی (ره) به عنوان یک روحانی بهترین نمونه و اسوه برای طلاب انقلابی است، امام راحل علیرغم سختی ها، شکنجه، زندان، تبعید و... هرگز دست از مبارزه علیه ظلم و ستم نکشید و توانست برای همیشه تاریخ نام اسلام را جاودان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام علی اشرف علیمحمدی شامگاه امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی، گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی زنده شدن دوباره شئونات اسلامی در سطح جامعه بود.

امام جمعه کامیاران با تاکید بر اینکه رژیم ستم شاهی به دنبال از بردن اسلام در جامعه و جایگزین کردن مکتب سرمایه داری و لیبرالیسم در ایران بود، گفت: سال های متمادی دستگاه ستم شاهی با استفاده از تمام امکانات، تلاش خود را صرف استحاله دین، شستشوی مغزی جوانان، و... برای به حاشیه راندن اسلام کرد، حتی در برخی از مواقع به صورت بسیار خاصی روحانیون را تحقیر می کرد.

وی افزود: ملت ایران، مردمی ذاتا دین گرا بوده و از ابتدای تاریخ بشری وابستگی و کشش خاصی به سمت دین داشته اند، البته شاه ملعون و عمالش این مهم را فراموش کرده بودند و همین فراموش کاریباعث شد که نه تنها اسلام در آن زمان خفقان، رشد کند، بلکه سیستم ستم شاهی هم به لرزه افتد.

حجت الاسلام علیمحمدی عنوان کرد: با اوج گرفتن مخالفت های شاه علیه علما و علنی شدن دشمنی دستگاه پهلوی با حوزه های علمیه، روحانیون و علما، امام خمینی(ره) برخاست و در مقابل شاه و خواسته های نامشروعش ایستاد.

امام جمعه کامیاران در ادامه سخنان خود بیان داشت: امام خمینی(ره) بخش اعظمی از زندگی خویش را در راه احیای مجدد اسلام و مبارزه با مظاهر ظلم و دنیاپرستی سپری کرد و سرانجام توانست با حمایت و همراهی علما، روحانیون، طلاب و ملت ایران، انقلاب مردمی را در کشور ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه و سیره امام خمینی(ره) برای شما طلاب و روحانیون باید سرمشق باشد، گفت: مسیر زندگی و مبارزاتی امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی بهترین نمونه و اسوه برای طلاب انقلابی است، امام راحل علیرغم سختی ها، شکنجه، زندان، تبعید و... هرگز دست از مبارزه علیه ظلم و ستم نکشید و توانست برای همیشه تاریخ نام اسلام را جاودان کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha