پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ در بیانیه همایش ملی حادثه تروریستی اهواز نماد حقوق بشر آمریکایی، بر لزوم ایجاد گفتمان سازی بین‌المللی برای نشان دادن چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر، تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، در اهواز برگزار شد که در انتهای آن، بیانیه‌ای توسط امین انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، قرائت شد.

بر اساس این گزارش، متن این بیانیه بدین شرح است؛

حادثه ناگوار تروریستی ۳۱ شهریورماه سال ۹۷ اهواز و شهادت جمعی از مردم بی‌گناه و نظامیان سرافراز در هفته دفاع مقدس مایه اندوه ملت شریف و بزرگوار ایران گردید.

بی‌تردید اقتدار و امنیت کشور با این اقدامات کور تروریستی خدشه‌دار نخواهد شد و این حادثه خون‌بار نیز انسجام و وحدت اقوام ایرانی با محوریت ایران بزرگ را دوچندان کرد و هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی را مضاعف نمود.

این اقدام شنیع تروریستی دلیل دیگری بر خباثت اهداف ضد انسانی و ضد وطنی فریب‌خوردگان و دشمنان این ملک و بوم بود و چهره پلید تروریسم و حامی اصل مسئولیت حادثه آن یعنی دولت آمریکا و برخی از دولت‌های تروریست‌پرور منطقه را نشان داد.

سازمان جوانان حقوق بشر که معرفی حقوق بشر اسلامی و افشای حقوق بشر آمریکائی را در دستور کار دارد با حمایت و همکاری دفتر سیاسی حوزه‌های علمیه، بسیج طلاب و روحانیون خوزستان و مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان اقدام به برگزاری همایش «حادثه تروریستی اهواز نماد حقوق بشر آمریکائی» در تاریخ 25 مهرماه 1397 نمود تا ضمن همدردی با خانواده شهدای این حادثه تروریستی مراتب انزجار خود را از  مثلث شیطانی غربی، عبری و صعودی و بخصوص آمریکای جنایتکار اعلام نماید.

خداوند بزرگ را شاکریم که در پی دستور ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مبنی بر گوشمالی عوامل تروریسم، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران اسلامی ساعت 2 بامداد نهم مهرماه 1397، پاسخ کوبنده‌ای به گروه تروریستی داعش داد و طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با 6 فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریست‌ها در کشور سوریه را  هدف قرار داد.

اقدام مقتدرانه سپاه نشان داد که ارتکاب اقدامات کور تروریستی خللی در عزم و اراده صادق و راسخ نظام و ملت ایران در پایبندی به آرمان‌های بلند انقلاب و شهیدان گران‌قدر و تداوم راه افتخارآمیز آنان نخواهد داشت و مدعیان ریاکار حقوق بشر همواره در معرض انتقام الهی هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه دوم خرداد ۱۳۹۷ در دیدار با کارگزاران نظام، در ارزیابی عملکرد سازمان ملل و تأکید بر لزوم پیگیری چند پرونده مهم از جنایات حقوق بشری آمریکا، به چند مورد مشخص از نقض فاحش حقوق بشر توسط آمریکا اشاره کردند.

اساتید همایش اهواز در کنار گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقدام تروریستی، ضمن برشمردن مصادیق و تعاریف حقوق بشر و موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت امریکا، از همه صاحب‌نظران عرصه حقوق بشر خواستند با برگزاری نشست‌های مستمر و افشای جنایات آمریکا از جمله در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب و کشتار دسته‌جمعی فرقه داوودی، جامعه جهانی را نسبت به این موضوع حساس نمایند.

ایجاد گفتمان سازی‌های بین‌المللی مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی همچنین افشای چهره واقعی آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر و به چالش کشاندن آن‌ها پیرامون مسائل حقوق بشری در سطح بین‌الملل با عرضه گفتمان‌های حقوق بشری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در فضاهای ممکن ضروری و اجتناب ناپذیر است.

از خداوند بزرگ می‌خواهیم نتایج این همایش ورود جدی نخبگان جامعه به نقد مدعیان حقوق بشر، موضع‌گیری صریح و شجاعانه علیه ظلم در هر نقطه از دنیا و ترویج و تبدیل فرامین ولی امر مسلمین جهان در قالب‌های مختلف از جمله گفتمان سازی آن در سطح بین‌الملل مورد تأکید باشد.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha