پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حیدری در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین حیدری، معضل بیکاری را یکی از بزرگترین ریشه های انحراف در جوانان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، به بیان ریشه گروه‌های تکفیری و وهابی در اهواز پرداخت و پس از آن انتقادهایی به سیستم مدیریتی کشور، وارد کرد.

امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به پیشینه تشیع در خوزستان اظهار داشت: عشایر عرب در جنگ تحمیلی در خط مقدم نبرد با بعثی ها بوده و با تقدیم ۱۲ هزارشهید بیشترین مقاومت و فداکاری را از خود نشان دادند.

وی با اشاره به گرایش های شیعی و ملی عشایر عرب خوزستان، به علل ایجاد جریان تکفیری و تروریستی پرداخت و گفت: تفکر جریان تجزیه طلب در استان وابسته به اجانب وابسته بوده و در نزد مردم مطرود است؛ چرا که چنین جریانی به سوی آل سعود و امارات میل کرده و ریشه های وهابی گری و ضدانقلابی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، با بیان اینکه وهابیت منشأ حادثه تروریستی اخیر اهواز است، عنوان داشت: زمینه جریان های انحرافی اخیر به ترتیب ریشه در مسائل اقتصادی، سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد، فقر در استان سبب از بین رفتن زیرساخت ها و عقب ماندگی ها در استان شده و اکنون استان را درگیر بیماری خطرناک بیکاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست های غلط سبب افزایش مشکلات استان شده، افزود: باید اعتراف کرد یک تبعیض غیرمنصفانه کم و بیش در استان وجود دارد که ارتباطی با نظام و جمهوری اسلامی و مذهب ندارد بلکه نتیجه تصدی برخی افراد است که یا از نظری عملی ناصالح هستند و یا ناشی از کج فکری برخی مسؤولان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حادثه تروریستی اهواز بسیاری از خانواده های عرب داغدار شدند، گفت: نباید که به خاطر چهار ضد انقلاب همه مردم عرب استان را تجزیه طلب فرض کرد و همه مردم سالم آن قوم را سوزاند و سبب شود تا جوانان و تحصیل کردگان عرب از تصدی مناسب محروم شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، در پایان، یکی از ریشه‌های انحراف را معضل بیکاری عنوان کرد و گفت: وقتی شبکه‌های معاند به صورت شبانه‌روزی افکار التقاطی و انحرافی را به خورد جوانان میدهند و از آن طرف، دولتمردان اقدام قابل قبولی انجام نمی‌دهند، معلوم است که انحراف گریبان‌گیر مردم می شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha