جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، با تأکید بر لزوم راه اندازی نهضت مطالبه گری در کشور، گفت: اگر مردم ایران خواهان عمل انقلابی هستند، باید نهضت مطالبه گری راه انداخته شود و در عین حال باید پاسخگویی و مسؤولیت پذیری را از دولت ها خواهان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، امروز در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، با تأکید بر اینکه نهضت مطالبه گری از مسئولان باید توسط مردم راه اندازی شود، اظهارداشت: اگر میخواهیم اوضاع اقتصادی کشور رو به بهود رود، باید نهضت مطالبه گری مردم از مسئولان، راه اندازی شود.

وی ادامه داد و گفت: اگر مردم ایران خواهان عمل انقلابی هستند، باید نهضت مطالبه گری راه انداخته شود و در عین حال باید پاسخگویی و مسؤولیت پذیری را از دولت ها خواهان باشیم.

قدری ابیانه، ادامه داد: باید از دولت علت پرداخت حقوق های نجومی و وام های هزار میلیاردی بدون ضامن را مطالبه کرد، افزود: چرا به جای برخورد گفته می شود که وام ها معوقه هستند، چنین کارهایی به واقع فساد است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک، با بیان اینکه دشمن دلش به حال ما نسوخته و نخواهد سوخت، اظهارداشت: آمریکا برای قومیت ها و حقوق بشر ارزشی قائل نیست؛ زیرا سلاح های بسیاری در اختیار آل سعود برای بمباران یمن قرار می دهد آن هم به خاطر اینکه یمن بر تنگه باب المندب اشراف دارد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا از کمک به آل سعود، در اختیار گرفتن تنگه باب المندب است، گفت: آیا کشوری که همه جنایت ها را مرتکب می شود دلش برای قومیت ها می سوزد؟.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک تصریح کرد: اروپایی ها با نژادها، مذاهب و زبان های مختلف تاریخی پر از جنگ و خونریزی داشتند اما امروزه به دنبال برداشتن مرزها و رسیدن به وحدت و یکپارچگی بوده و معتقدند در سایه اتحاد، اروپا قدرتمند می شود.

وی با بیان اینکه آمریکا و اروپا خواهان تفرقه در ایران هستند، عنوان داشت: در میان قومیت های ایرانی، مرزی وجود ندارد و آنچه را که اروپایی ها از وحدت به دنبالش هستند، ما از سال ها پیش داشتیم.

قدیری ابیانه گفت: باید مثل اروپایی ها مرزهایمان را البته با حفظ امنیت و حقوق با کشورهای همسایه برداریم، حال آنکه اکنون عده ای به دنبال تجزیه طلبی هستند.

وی اظهارداشت: نظام اسلامی حامی حقوق همه ایرانی ها بوده و پیشرفت کشور در گرو حمایت و اتحاد ملی است و در سایه چنین اتحادی بسیاری از مسائل امنیتی حل می شود.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha