سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سید پرویز فتاح

حوزه/ رئیس کمیته امداد کشور در دیدار با امام جمعه یزد گفت: سال گذشته بیش از ۳۴ هزار مددجو با حمایت کمیته امداد در پیاده روی اربعین شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد کشور شب گذشته در دیدار با آیت‌الله ناصری نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه کمیته امداد اهتمام ویژه‌ای به اعزام مددجویان تحت حمایت به اردوی زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم دارد و سال گذشته ۱۸۰ هزار مددجوی تحت حمایت به مشهد مقدس اعزام شدند، گفت: سال گذشته بیش از 34 هزار مددجو با حمایت این نهاد در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند و امسال نیز تسهیلاتی برای مددجویانی که به پیاده‌روی اربعین مشرف می‌شوند در نظر گرفته‌ شده است.

وی با بیان اینکه سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در کشور از محل کمک‌های مردمی و حامیان طرح اکرام ایتام ۲۲۵ هزار تومان است، اضافه کرد: سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم در استان یزد ۳۲۵ هزار تومان است، یعنی ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از متوسط کشوری و این شاخص در یزد نسبت به آمار کشوری در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

رئیس کمیته امداد کشور در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال ازجمله سیاست‌های مورد تأکید این نهاد است، بیان کرد: سال گذشته تمامی وام‌هایی که از محل منابع بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان تحت حمایت در نظر گفته ‌شده بود جذب شد و امسال نیز این تسهیلات با اعتباری بیشتر به متقاضیان اشتغال تحت حمایت اعطا می‌شود.

وی بابیان اینکه امکان پرداخت وام اشتغال به صورت گروهی به مددجویان تحت حمایت در سراسر کشور فراهم است، افزود: اگر زمین مناسب برای ایجاد طرح‌های زنجیره‌ای و گروهی برای مددجویان فراهم شود، این نهاد نسبت به ساخت فضا و ارائه تسهیلات مورد نیاز اقدام می‌کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha