جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: نباید روز اربعین را مختص به یک مکتب و یا مذهب و حتی دین خاصی دانست، بلکه این روز متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار که به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و تسلیت این روز، اظهار داشت: اربعین حسینی یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین روزها در تقویم اسلامی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با اشاره به اينكه اربعين نماد وحدت و اتحاد جهان اسلام است، گفت: هرگز نباید روز اربعین را مختص به یک مکتب و یا مذهب و حتی دین خاصی دانست، بلکه این روز متعلق به همه آزادیخواهان جهان است.

وی در ادامه به رمز ماندگاری نهضت عاشورا در صحرای کربلا اشاره کرد و افزود: نزدیک به 1400 سال از واقع کربلای حسینی می گذرد، ولی روز به روز این واقعه برای همه ما تازگی می یابد که این را باید نصرت الهی دانست.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی ادامه داد: البته نباید در این بین نقش برخی از خاندان اهل بیت علیهم السلام در ترویج و نشر فرهنگ و نهضت عاشورا را نادیده بگیریم.

وی به شخصیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: به قول شاعر اهل بیت علیهم السلام؛ طهماسبی:« سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود/کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود» این بیت نشان از این دارد که عملکرد، شجاعت و سخنرانی جسورانه حضرت زینب در دربار یزید سفاک باعث انتشار نهضت عاشورا و افشای چهره ننگین خاندان اموی شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه لحظه لحظه عاشورای حسینی برای همه ما درس و عبرت است، اظهار داشت: از همان روز اول حرکت کاروان اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیتش تا ظهر عاشورا درسهای بسیار بزرگی برای انسان های آزاده و خداجو نهفته است.

حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی تاکید کرد: قیام امام حسین(ع) نمونه بارز و کامل حق طلبی انسان خداجو در برابر دستگاه ظلم و جور بود. نهضت عاشورا، سرمنشا مکتب آزادیخواهان جهان شد.

این استاد حوزوی در ادامه بیان داشت: امروز هم که یزیدان عالم بسیار بیشتر از زمان امام حسین علیه السلام شده اند وظیفه همه ما روحانیون و طلاب، ایستادگی، افشاگری و مقاومت در برابر این ظالمان و دین ستیزان است، زیرا تا انسان بوده و هست ظلم و جور نیز وجود خواهد داشت و باید در این میان کسانی خود را فدای بزرگی انسان و آزادگی و بندگی خداوند کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha