چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام  علی اصغر آیتی مدیر جدید مرکز تخصصی نماز

حوزه/ معرفت به نماز، عمل می آورد؛ باید بتوانیم از زیبایی های نماز برای جوانان بگوییم، این همان موضوع مهمی است که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام آیتی پیش ازظهر امروز در چهل ودومین همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، گفت: چند سال پیش در مرکزتخصصی نماز تحقیقی انجام شد تحت این عنوان« چرا رقبت جوانان به نماز کم شده است».

 رئیس مرکز تخصصی نماز افزود: نهایتا به این راهکارهای رسیدیم که یکی از آنها این مسئله بود، اگر جوانان جذب مسجدنمی شوند، چون نتوانسیم آمار و اطلاعات درستی ازنماز به جوانان ارائه دهیم. درهمین رابطه رسالت روحانیون و ائمه جماعت، آشناکردن جوانان و مردم با زیبایی نماز برای مردم و جوانان است.

وی بابیان اینکه معرفت به نماز، عمل می آورد، افزود: ائمه جماعت و مبلغ لازم است بتوانند از زیبایی های نماز برای جوانان بگویند، این همان موضوع مهمی است که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند.

رئیس مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: در اجلاسیه نماز که قرار است برگزار شود از جمله موضوعات تأکید شود، همین بحث اهمیت نماز و بیان زیبایی های آن است.

حجت الاسلام آیتی گفت: در این اجلاسیه قرار است بر رسالت های ائمه جماعت، روحانیت و همکاری بین مسجد و سایر مراکز آموزشی محله مانند مدرسه، دید و بازدید از بازماندگان متوفی، عیادت از مریض و... تأکید شود.

رئیس مرکز تخصصی نماز بابیان اینکه ائمه جماعت چه برنامه های را بکار گیرند تا مردم و جوانان جذب مسجد و نماز شوند، افزود: درست کردن صدای خوب، تنوع درسوره های بعد از حمد، استفاده از بوی خوش، زیبایی مسجد، خوش اخلاق بودن ائمه جماعت، نظافت،  اطلاع رسانی در مورد آثار نماز، دادن مسئولیت به نسل جوان، مراعات کردن حال افرادی که درنماز و سخنرانی، قدرت کافی برای نشستن ندارند، از جمله این موارد است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha