جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

حوزه/بطحایی با بیان برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه مباحث تربیتی و فرهنگی خاطرنشان کرد: از سال جاری کلاس‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخی کلاس‌های طاقت فرسا و غیرضروری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سیدمحمد بطحایی در سفر به شهر مقدس قم و دیدار با تنی چند از مراجع معظم تقلید در قم با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس با شیب ملایم تا 6 سال دیگر به 16 میلیون و 800 هزار نفر خواهد رسید، اظهارداشت: یکی از چالش هایی که امروز  وزارت آموزش و پرورش با آن مواجه هست موعد بازنشستگی قریب به 60 هزار نفر از همکاران فرهنگی در یکسال اخیر می باشد.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به حذف آزمون‌های مکرر در دوره ابتدایی اظهار کرد: حذف این آزمون‌ها را به شدت دنبال می‌کنیم تا کتاب‌های تقویتی و کمک آموزشی برای این دوره از بین برود، همچنین ساعت‌های برنامه پرورشی در دوره ابتدایی را افزایش دادیم و فعالیت‌های تربیتی مدارس در این دوره زیاد شده است.

وی ادامه داد: در فضای آموزشی خطراتی دانش آموزان را مورد تهدید قرار می‌دهد، از چند ماه پیش یک پلت فرم منسجم طراحی کردیم که ارتباط دوسویه بین ما و خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان به وجود بیاید، این برنامه پلت فرم در واقع یک تلویزیون مستقیم و کنترل شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: یکی از افتخارات مدارس این است که چه تعدادی از دانش آموزان آن مدرسه، رتبه‌های برتر در کنکور را کسب کردند و متاسفانه به تربیت سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و تربیتی بدنی کم توجهی می‌شود.

بطحایی برگزاری کنکور به شیوه کنونی را مخرب دانست و تصریح کرد: کنکور در حوزه‌های فرهنگی و فعالیت‌های پرورشی اثر مخربی دارد، به این دلیل حتی اگر مدرسه ای به دنبال برگزاری برنامه‌های فرهنگی و پرورش باشد، خانواده‌ها مطالبه می‌کنند که مدارس به دنبال برنامه‌های کنکوری باشند.

وی ادامه داد: پلت فرم آموزش و پرورش برای تعامل دو سویه با خانواده‌ها دارای پهنای باند زیاد، سرعت بالا و هزینه رایگان است و برنامه‌هایی برای تنوع و جذابیت این سیستم تعاملی ایجاد کردیم، این پلت فرم به صورت آزمایشی راه اندازی شد و به زودی به صورت عملیاتی بهره برداری می‌شود تا در فضای مجازی سالم سازی صورت بگیرد.

بطحایی با اشاره به وضعیت چاپ کتاب‌های درسی اظهار کرد: امسال 140 میلیون جلد کتاب درسی در هزار عنوان چاپ و توزیع شد، همچنین در سال جاری 60 هزار فرهنگی بازنشسته شدند و با رشد 6 درصدی دانش آموزان نگران تامین نیروی انسانی بودیم که با تدابیر صورت گرفته این نگرانی برطرف شد.

وی ادامه داد: 34 هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پذیرش داشتیم که این حجم از پذیرش برای نخستین بار بود. نهضت حفظ جزء 30 قرآن کریم را شروع کردیم و مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی دانش آموزان رونق یافته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم که در این دنیای آشفته، آمادگی‌هایی را در دانش آموزان برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

بطحایی با بیان برنامه‌های آموزش و پرورش برای توسعه مباحث تربیتی و فرهنگی خاطرنشان کرد: از سال جاری کلاس‌های تربیتی، فرهنگی و آموزشی جایگزین برخی  کلاس‌های طلاقت فرسا و غیرضروری شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha