جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الله ایوبی

حوزه/ اجتماع اربعین به قدری بزرگ است که نمی‌شود این اجتماع را نادیده گرفت، حتی اگر تمام رسانه‌های دنیا بخواهند باز هم نمی‌توانند این اجتماع عظیم و بزرگ را نادیده بگیرد و همه دنیا از این اجتماع آگاه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الله ایوبی صبح امروز در هم‌اندیشی زیارت اربعین که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر در جامعه برخی افراد می‌گویند که در شرایط التهابات اقتصادی و در زمانی که مردم دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، نیاز به هزینه برای اربعین نیست.

وی افزود: هر آن‌چه که در بیرون به عنوان شعائر از زمان تولد تا مرگ اتفاق می‌افتد، بخشی از وجود ما را تشکیل می‌دهد، بنابراین اگر ما در یک محیط دینی و اسلامی رشد کنیم، این فضای بیرون تبدیل به یک بخشی از وجود ما می‌شود و علایق ما با دیگران متفاوت می‌شود.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران  خاطرنشان کرد: شعائر بخشی از جان و روح ما است و کسانی که به این شعائر حمله می‌کند و می‌خواهند این شعائر را از ما بگیرند و ما را این مسائل دور کنند، کاملا به این آگاهی دارند که این مسئله چقدر در زندگی و وجود ما تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ مردمی و خودجوش اربعین ادامه داد: خداوند متعال بزرگترین نقاش و نقاش خلقت است و هرچه خلق کرده، احسن است و هرجایی که انسان در آن‌جا دست ببرد، نقاشی خداوند را خراب  می‌کند.

ایوبی عنوان کرد: لحظه لحظه عاشورا آموزه‌های بسیار زیادی برای ما دارد و ما با توجه و دقت به عاشورا می‌توانیم درس‌‌های بسیار زیادی بگیریم، لحظه لحظه عاشورا پر از شجاعت، استقامت، حیا، ادب و ... است.

وی با بیان اینکه باید آموزه‌ها و درس‌های عاشورا را به تمام دنیا نشان دهیم خاطرنشان کرد: ما باید از ظرفیت‌هایی که داریم برای نشان‌دادن درس‌های عاشورا به تمام مردم جهان استفاده کنیم، البته اجتماع بزرگ اربعین بخش‌های زیادی از زیبایی‌ها و درس‌های عاشورا را در معرض چشم همگان گذاشت.

رئیس کمیسیون ملی یونسکو در ایران اظهار کرد:‌ اجتماع اربعین به قدری بزرگ است که نمی‌شود این اجتماع را نادیده گرفت، حتی اگر تمام رسانه‌های دنیا بخواهند باز هم نمی‌توانند این اجتماع عظیم و بزرگ را نادیده بگیرند و همه دنیا از این اجتماع آگاه خواهند شد.

وی ادامه داد: معجزه بزرگ اربعین این است که مردم دو کشوری که ۸ سال با هم در جنگ بودند، در اجتماع اربعین کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و به هم کمک می‌کنند چراکه اربعین ارزشی بالاتر از ارزش‌های مادی است و همین مسئله موجب شده است که مردم این دو کشور به مسائل دیگر توجه نداشته باشند.

ایوبی در پایان گفت: ما باید به این گنجینه بزرگ توجه داشته باشیم و تلاش کنیم تا این گنجینه بزرگ را به تمام جهانیان نشان دهیم تا همه مردم جهان با این اجتماع بزرگ و هدف والای آن آشنا شوند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha