جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق مدیران اجرایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما مسئولان نه تنها باید نسبت به خرابی های خود، پاسخگو باشیم، بلکه خرابی های دیگران نیز به گردن ما است. برخی ها سرشان را زیر برف کرده اند و به هیچ چیز توجه نمی کنند، در حالی که باید با ایمان به خدا و تلاش جهادی، مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی در خراسان جنوبی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار گردید.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی با بیان اینکه ایمان با تعهد و التزام همراه است، اظهار کرد: ایمان داشتن با اعتقاد داشتن بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دفع ضرر احتمالی بسیار مهم است و انسان عاقل باید حتما ضرر احتمالی را دفع کند، افزود: ایمان یعنی ایجاد امنیت کردن و این را کسی متوجه می شود که با ایمان و خدمتگزار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اگر ما زندگی را تنها در مادیات ببینیم، خود را مسخره کرده ایم زیرا هدف از آفرینش دنیا به کمال رسیدن انسان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه حلقه مفقوده چنین تفکری ایمان است، تصریح کرد: امروز مال و ثروت در دست افرادی بی ایمانی قرار گرفته  که به ابزاری برای دروغ، کبر، مکر، آدم کشی و ویرانی شهرها تبدیل شده است. مال و ثروتی که در چنین راه هایی مورد استفاده قرار گیرد، مال و ثروت بدون ایمان است، زیرا اگر همراه با ایمان باشد، به بهترین ابزار برای رشد انسان ها تبدیل می گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه علم نیز اگر همراه با ایمان نباشد به درد نمی خورد، ادامه داد: حکومت و ریاست کردن نیز اگر منهای ایمان باشد، کثیف و فاسد است، اما اگر همراه با تقوا باشد بسیار زیبا خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز جهان را دانشمندان خراب و ویران می کنند، زیرا همراه با علمشان، ایمانی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه علم بدون ایمان از جهل نیز بدتر است، یادآور شد: امروز متاسفانه هر فردی سعی دارد که بر سر دیگری کلاه بگذارد و این نشان از ضعف ایمان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه اگر امروز کاری صورت نمی گیرد به خاطر ضعف ایمان است، عنوان داشت: اگر در قرآن بارها و بارها بر ایمان تأکید شده، به خاطر این است که اگر ایمان نباشد هیچ چیزی معنا ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: ما مسئولان نه تنها باید نسبت به خرابی های خود، پاسخگو باشیم، بلکه خرابی های دیگران نیز به گردن ما است. برخی ها سرشان را زیر برف کرده اند و به هیچ چیز توجه نمی کنند، در حالی که باید با ایمان به خدا و تلاشی جهادی مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha