پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علمیه خواهران حضرت نرگس(س) جهرم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با اشاره به اینکه بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است، گفت: کمبود فضای آموزشی یکی از مشکلات اصلی حوزه های علمیه خواهران استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، در دیدار مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با آیت ‌الله محمد رضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به فعالیت قریب به 900 مُبلغه خواهر در مدارس آموزش و پرورش استان یزد گفت: این مبلغین در طول سال تحصیلی اقدام به پاسخگویی سوالات شرعی می کنند که بیش از 700 نفر از آنها در بخش اعتقادات، مشاوره و مابقی در حوزه پاسخگویی به سؤالات فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به اعزام مبلغین خواهر حوزه علمیه استان به اماکن متبرکه، مساجد، ستادهای اقامه نماز، بیمارستان‌ها و مجالس عمومی اشاره و خاطر نشان کرد: در طول سال حدود 900 نفر از این مبلغین به این اماکن اعزام و اقدام به فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان طلبه در بیمارستان‌های استان یزد به تازگی آغاز شده است تصریح کرد: طلاب خواهر با حضور در بیمارستان‌ها مسائل شرعی مرتبط با بیماران از جمله طهارت لباس و نحوه نماز خواندن متناسب با وضع جسمی بیمار را برایشان مطرح می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات اصلی حوزه های علمیه خواهران استان یزد نام برد و گفت: بیش از نیمی از مراکز حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد استیجاری و امانی است و در این رابطه کمبودهایی هم وجود دارد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha