چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) در قم

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی قمی بیان داشت: عالمان نیاز به تجلیل ما ندارند و ما با حضور در مراسم تجلیل علما از خودمان تجلیل می‌کنیم، کسی که برای خدای تعالی آموخته و به دیگران تعلیم داده در ملکوت از او تجلیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم سالگشت ارتحال آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره) شب گذشته در حسینیه ایشان در قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی قمی در این مراسم بیان داشت: آیت العظمی الله مرعشی نجفی(ره) در کنار مردم و دلسوز جامعه خود بود و همیشه به فکر فقیران بود، در خاطره‌ای نقل‌شده آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره) چون پول همراه نداشت به‌جای فردی نماز و روزه استیجاری انجام داد و مشکل او را حل کرد.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری کتب خطی و میراث ماندگار شیعه به‌سختی و با ازخودگذشتگی سبب شده تا امروز ما به منابع شیعی مهم دسترسی داشته باشیم.

این خطیب توانمند گفت: این عالم فرزانه نه‌تنها به مردم قم بلکه به مردم جنوب تهران به‌صورت مخفیانه کمک مالی می‌کرده و این خاطره را فرزند ایشان سال‌ها بعد از کسی می‌شنود؛ این عالم فرزانه تا آخر عمر خود مستطیع نشد و حج نرفت اما تا کنون صد ها نفر به فرزند ایشان فرموده که به جای این عالم فرزانه حج به جا آورنده اند و این نشانه ای از عمل با اخلاص است.

وی افزود: در آن زمانی که دیگران توجهی به احیای ذخایر و میراث شیعه نداشتند و امروزه شاهد وجود نسخه خطی کتب شیعی در موزه‌های خارجی هستیم اگر لطف الهی و زحمات آیت العظمی الله مرعشی نجفی(ره) نبود امروز ما این میراث ماندگار را نداشتیم.

حجت‌الاسلام حسینی قمی بیان داشت: این مرد بزرگوار به خاطر خرید کتاب ریاض العلما در نجف اشرف تمام دارائی خود را می‌فروشد تا این کتاب را خریداری کند و حتی مأموران انگلیسی ایشان را به جرم خریداری کتب خطی به زندان می‌اندازند ولی ایشان حاضر نشد این کتاب را تحویل آن‌ها دهد.

وی ادامه داد: احیای نماز جماعت حرم حضرت معصومه (ع) از فعالیت‌های بارز این عالم بزرگ شیعی است، حضور سه وعده در حرم حضرت معصومه (ع) برای برگزاری نماز جماعت سبب شد نماز جماعت حرم به یکی از پرشورترین نماز جماعت‌ها تبدیل شود.

سخنران این مراسم گفت: امروز جامعه نیاز به این‌گونه افراد دارد، این مجلس بدون تبلیغات برگزارشده و مردم امروز بعد از سال‌ها وظیفه خود می‌دانند که در مراسم سالگرد ارتحال ایشان شرکت داشته باشند.

وی در پایان گفت: عالمان نیاز به تجلیل ما ندارند و ما با حضور در مراسم تجلیل علما از خودمان تجلیل می‌کنیم، کسی که برای خدای تعالی آموخته و به دیگران تعلیم داده در ملکوت از او تجلیل می‌کنند.

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha