شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت و صلح در جهان بشریت دانست و گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی برای دشمنان جهان اسلام به ویژه صهیونیستم جهانی پیام های بسیاری به دنبال دارد و همین اجتماع می تواند ستون های این رژیم های خودکامه را به لرزه درآورد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: حرکت اربعین حسینی  هر ساله باعث حیرت و توجه جهانیان چه دوستان و چه دشمنان می شود.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجتماع بزرگ و عظیم اربعین حسینی که در جهان اسلام بی نظیر و بسیار عظیم است، متعلق به دین یا مکتب خاصی نیست، زیرا امام حسین علیه السلام و آزادگی ایشان متعلق به همه آزادیخواهان جهان بشریت است و مکتب عاشورا سرمنشا بسیاری از انقلابات مردمی و آزادیخواهانه در جهان بوده و هست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) علیه دستگاه ظلم و ستم امویان ابعاد بسیاری داشت که نیازمند بررسی و تفسیر است از جمله این ابعاد مهم می توان به تلاش این امام همام برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، زنده کردن دوباره حس آزادگی و انسانیت، مبارزه با ظلم و استبداد و... اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت و صلح در جهان بشریت دانست و گفت: حرکت عظیم اربعین حسینی برای دشمنان جهان اسلام به ویژه صهیونیستم جهانی پیام های بسیاری به دنبال دارد و همین اجتماع می تواند ستون های این رژیم های خودکامه را به لرزه درآورد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی عنوان کرد: همچنین حرکت عظیم اربعین حسینی که در جهان اسلام هم از نظر کمی و هم کیفی بی نظیر است، حس ایثار، حماسه، شهادت و... را در انسان می برانگیزد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: قیام عاشورای امام حسین علیه السلام دارای فلسفه ای بسیار ویژه و منحصربفرد است و آن این است که این مکتب بعد از 1400 سال هنوز به عنوان راهنما و هدایتگر انسان امروزی شناخته می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه حساسیت دشمنان به حرکت اربعین حسینی بسیار بالاست، گفت: دشمنان دین خدا بدین منظور از اجتماع بزرگ اربعین حسینی هراسناکند زیرا می ترسند که موج اسلامگرایی در جهان رشد سریع تری به خود بگیرد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی دیگر از ابعاد معنوی و سودمند اجتماع بزرگ اربعین حسینی زنده نگه داشته شدن حس مقاومت در انسان می باشد. زیرا هر کس در این مسیر قرار بگیرد بی شک در مقابل ظلم و فساد خواهد ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha