جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مسئولان باید به وضع معیشت مردم رسیدگی کنند، تصریح کرد: دولت باید برای اقشار آسیب پذیر جامعه که عده کمی هم نیستند، چاره ای مانند بسته های حمایتی بیاندیشد تا دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در شبستان  امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به آیه ۶۷ سوره زخرف اظهار داشت: همه مردم باید پس از این دنیا در روز قیامت جمع شوند، همچنین باید صحنه های قیامت را که خداوند آن را توصیف کرده در نظر بیاوریم و خود را برای آن صحنه ها آماده کنیم.

وی با بیان اینکه مسیر قیامت طولانی است و زاد و توشه کم برای این سفر نگران کننده است، افزود: برخی دوستان در قیامت دشمن می شوند، چرا که رفیق خود را ترغیب به گناه می کردند، برخی نیز در فضای مجازی دوست خود را تشویق می کنند که علیه امام حسین(ع) و ائمه(ع) شعار دهند، نباید گول رفاقت های ظاهری رو بخوریم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دوستان در روز قیامت هر یک با دیگری دشمن است، مگر اینکه با تقوا باشند، اگر طرفدار دوستی به خاطر پول و باطل شدیم که برخی کشورهای عربی نیز چنین هستند، در قیامت تبدیل به دشمنی می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مشکلاتی که ممکن است برای انسان به وجود بیاید در دوره جوانی است، از این رو باید در جوانی شیوه پیامبر (ص) زیستن را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با تاکید بر اینکه دوستی با فرد ناباب موجب ایجاد بسیاری از مشکلات می شود، عنوان کرد: اگر دل انسان از شنیدن سخن حق بیزار شد، همان طور که قرآن کریم می فرماید آن فرد دیگر حتی با موعضه نیز سخنی نخواهد شنید.

وی به فرق مومنان و کافران اشاره و ابراز کرد: انسان های مؤمن نسبت به روز قیامت اهمیت قائل اند، اما کافران به این دنیا اهمیت می دهند.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم به تفاوت معیشت و اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از نیاز های انسان معیشت است، هنگامی که ثروت عادلانه توزیع نشود و رانت وجود داشته باشد، موضوع اقتصاد پیش می آید، یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد این است که برخی ثروت مردم را ناعادلانه به جیب می زنند.  در این راستا قوه قضاییه باید به دقت های خود ادامه دهد، اقدامی که دقیق نباشد مسأله را حل نمی کند، دولت نیز باید در بودجه ریزی کشور فکری کند، این مشکلات باید با دقت و مطالبه گری مجلس و دیگر نهاد ها حل شود، اگر ثروت ها عادلانه تقسیم شود ناراحتی پیش نمی آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه مسئولان باید به وضع معیشت مردم رسیدگی کنند، ابراز کرد: دولت باید برای اقشار آسیب پذیر جامعه که عده کمی هم نیستند، چاره ای مانند بسته های حمایتی بیاندیشد تا دچار مشکل نشوند.

وی به موضوع اقتصاد اشاره و تصریح کرد: ساختار اقتصادی کشور باید متحول شود تا به سوی عدل و انصافی که خداوند دستور داده است، سوق داده شود، در راس این تحول بانک ها قرار دارند، بنا شده است سود واقعی پولی که در بانک سپرده شده به سپرده گذاران داده شود اما سود آن واقعی نیست، مقام معظم رهبری نیز فرمودند نظام بانکی باید اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه مردم به خاطر دین و ارزش های اسلامی، رای داده اند، ادامه داد: دلیل گروه بازی های به وجود آمده چیست؟ باید مصلحت کشور را در نظر گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاهی به وضعیت جهانی داشته باشیم، جهان اسلام حدود ۳۰۰ سال است که عقب گرد و گرفتاری دارد، یک فرد آمریکایی گفته که مسلمانان در جنگ تمدن نابود خواهند شد، اما ما می خواهیم قدرتمند شویم و این نیازمند دو راه و روش است؛ نخستین راه سازش بوده که عربستان به آن عمل کرده و غیر از ذلت چیزی نداشته است، شاه نیز چنین نقشی در کشور داشت، دومین راه و روش ‌«مقاومت» است، که ایران به آن عمل کرده و نتیجه آن سخن ترامپ است که می گوید ایران در ۱۲ دقیقه همه خاورمیانه را می تواند بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، ایستادن در برابر دشمن را مقاومت دانست و تاکید کرد: کشور ایران به دلیل این که با خداوند است تنها نخواهد ماند، ان شاءالله به جایی خواهیم رسید که رای ایران برای تصمیم‌گیری های جهانی در مجامع بین المللی باید اخذ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha