جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در سال های اخیر یک جریان به ظاهر دینی، ولی در اصل منحرف با حمایت سرویس های جاسوسی غرب در چنین ایامی فعالیت تخریبی و تفرقه انگیز خود را چندبرابر می کند و در این راه هزینه های مالی بسیاری را نیز صرف می کند، لذا مسئولان موکب ها به ویژه روحانیون باید خطرات این جریان را به زائران گوشزد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مصطفی اسفندیاری، ظهر امروز در جمع تعدادی از مسئولین موکب های حسینی در شهرستان قروه اظهار داشت: پاسداشت  اربعین حسینی در این برهه خاص سیاسی، در منطقه و جهان اسلام بسیار حساس و کلیدی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه ادامه داد: دستان پشت پرده فراوانی برای کم رنگ کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی در کار است، لذا کسانی که در بحث اربعیندخیل هستند باید مواظب این حرکات خزنده و خطرناک باشند.

حجت الاسلام اسفندیاری ادامه داد: متاسفانه در سالهای اخیر یک جریان به ظاهر دینی، ولی در اصل منحرف با حمایت سرویس های جاسوسی غرب در چنین ایامی فعالیت تخریبی و تفرقه انگیز خود را چندبرابر می کند و در این راه هزینه های مالی بسیاری را نیز صرف می کند، لذا مسئولان موکب ها به ویژه روحانیون و طلاب باید خطرات این جریان را به زائران گوشزد کنند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه شعار اجتماع عظیم اربعین، وحدت و انسجام جهان اسلام در برابر جهان کفر و برائت از ظالمین عالم است، افزود: میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) و حتی بسیاری از دیگر ادیان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عشق ابا عبدالله الحسین شرکت می کنند که این خود نشان دهنده ابعاد بسیار گسترده و جهانی نهضت عاشورا است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کردستان و شهرستان قروه سالهاست که مسیر تردد زوار امام حسین علیه السلام می باشند، گفت: در چنین ایامی مردم شهرستان قروه شاهد عبور زائرین اربعین حسینی هستند، لذا همه ما به عنوان یک شیعه و مسلمان عاشق اهل بیت(ع) وظیفه داریم امکانات رفاهی، اسکان، پذیرایی و... را برای آنان فراهم آوریم.

حجت الاسلام اسفندیاری در پایان گفت: خوشبختانه رضایتمندی زائرین اربعین حسینی که از شهرستان قروه و این استان عبور کرده اند، طبق بررسی هایی که انجام داده ایم بسیار مثبت بوده است، لذا امیدواریم که امسال نیز بتوانیم میزبانان خوبی برای این زوار گرامی در شهرمان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha