جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، از صاحبان موکب ها تشکر و قدردانی کرد و از آنان خواست که در رفتار خود و عمل به شعائر حسینی، روح حسینی را منعکس کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین (علیه السلام) ایراد شد، از صاحبان موکب ها تشکر و قدردانی کرد و از آنان خواست که در رفتار خود و عمل به شعائر حسینی، روح حسینی را منعکس کنند.

وی از تمامی کسانی که برای خدمت به زائرین اربعین تلاش می کنند و از مال خود می بخشند، قدردانی کرد و گفت: کسی که مالش را می بخشد، اگر نیاز باشد جانش را هم می دهد.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: امام حسین (ع) تمامی فضیلت است، لذا صاحبان موکب های حسینی در تربیت، اخلاق، حفظ اموال عمومی و نظافت نمونه باشند و چهره درخشانی از اصحاب امام حسین (ع) بازتاب دهند.

 

زائرین و موکب ها، مصداق روایت هایی است که به زیارت امام حسین (ع) تشویق می کند

وی با اشاره به اینکه زائران و صاحبان موکب ها، مصداق روایت هایی است که به زیارت امام حسین (ع) تشویق می کند، تصریح کرد: احیای شعائر حسینی باید ارتقا یابد و غم و اندوه در رفتار و سخن زائران و عزاداران غالب باشد.

خطیب نماز جمعه کربلا تصریح کرد: حال زائری که به شهر کربلا می آید باید همانند حال اهل بیت امام حسین (ع) باشد که در چنین روز هایی به کربلا برگشتند.

 

نیرو های امنیتی هشیار باشند و از موکب ها حمایت کنند

حجت الاسلام و المسلمین صافی از نیرو های امنیتی خواست که بیدار و هشیار باشند و تلاش خود را برای حمایت از موکب های حسینی در برابر توطئه های دشمن به کار گیرند.

نماینده آیت الله سیستانی از زائران خواست که از حضور طلاب حوزه های علمیه در مسیر کربلا استفاده کرده و مسائل دینی و شرعی و غیر شرعی خود را بیان کنند.

وی نسبت به حوادث عبور و مرور اربعین هشدار داد و از زائران خواست که در مسیر خودرو ها حرکت نکنند و راننده ها نیز خواست که مراقب زائران باشند و از سرعت بالا بپرهیزند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha