جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ یقین داریم همانطور که انقلاب مقدمه ای برای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) شد، اربعین مقدمه ای برای راهپیمایی قدس خواهد شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، در گردهمایی طلاب و فضلای قزوینی مقیم حوزه علمیه قم که در نماز خانه مدرسه عالی دارالشفاء درقم برگزار شد، با بیان اینکه عنوان اربعین در سیره انبیاء الهی مطرح و  قداست داشته است، گفت: براساس روایات در زمان انبیاء الهی هم عنوانی مانند اربعین بوده و خدای متعال هم در بعضی جاهای قرآن بر همین کلمه اربعین تأکید دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین درمورد اهمیت زیارت اربعین افزود: امام صادق(ع) فرمودند« کسی که امام حسین(ع) را از روی اخلاص زیارت کند، هر چه آلودگی دارد، می ریزد و هر قدمی که برمی دارد حج عمره برای او نوشته می شود، این نشان می دهد امام، روح حج است».

امام جمعه قزوین بابیان اینکه در صورتی برای زائر، حج نوشته می شود که با ولایت و معنویت گره بخورد، افزود: در روایتی دیگر از معصوم(ع) نقل شده، وقتی زائر از کربلا برمی گردد، مقام شهید را پیدا می کند و به او می گویند تو حزب الله هستی یعنی نباید نسبت به حوادث و بی اخلاقی ها و توهین به ارزشهای دینی بی تفاوت باشی.

وی بابیان اینکه اربعین ریشه در انقلاب و مجاهدت روحانیت دارد، ابرازداشت: یقین داریم  همانطور که انقلاب مقدمه ای برای راهپیمایی اربعین شد، اربعین مقدمه ای برای راهپیمایی قدس خواهد شد.

313/40

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha