سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: انحطاط اخلاقی، سیاسی و رسانه ای آل سعود به ویژه در تجاوز به یمن، پرده از چهره غیر انسانی و جنایتکار این رژیم برداشت و نشان داد که این رژیم همانند داعش و گروهک های تروریستی مرتکب جنایت ها می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه اشاره کردند: انحطاط اخلاقی، سیاسی و رسانه ای آل سعود به ویژه در تجاوز به یمن، پرده از چهره غیر انسانی و جنایتکار این رژیم برداشت و نشان داد که این رژیم همانند داعش و گروهک های تروریستی مرتکب جنایت ها می شود.

 

شیخ دعموش: انحطاط اخلاقی آل سعود پرده از چهره جنایتکار آن برداشت

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه گفت: عرصه ای که امروز محور آمریکایی سعودی برای خود به وجود آورده، عرصه فروپاشی در تمامی سطوح است و اعتماد میان آمریکا و عربستان به خاطر موضع گیری های ترامپ تا حد زیادی از بین رفته و عربستان ضرر بزرگی را متحمل شده است.

وی افزود: انحطاط اخلاقی، سیاسی و رسانه ای آل سعود به ویژه در تجاوز به یمن، پرده از چهره غیر انسانی و جنایتکار این رژیم برداشت و نشان داد که این رژیم همانند داعش و گروهک های تروریستی مرتکب جنایت های بسیاری  می شود.

شیخ دعموش با بیان اینکه اهانت های ترامپ به عربستان سعودی نتیجه سر سپردگی کامل سعودی ها به آمریکا در دهه های گذشته است، تصریح کرد: آمریکا این‌چنین با هم پیمانان و دوستان خود تعامل می کند و تنها با دریافت پول به آنان احترام می گذارد و از تاج و تخت آنان حمایت می کند، امّا اگر از پرداخت پول سرباز زنند، آنان را به عدم حمایت تهدید کرده و مورد اهانت و بی احترامی قرار می دهد و در مقابل، آنان حتی یک کلمه هم نمی توانند حرفی بزنند.

وی افزود: وضعیت عربستان باید مایه عبرت کسانی باشد که دل به دوستی با آمریکا بسته اند و آمریکا در منطقه دوست و هم پیمان حقیقی جز اسرائیل که در تمامی سطوح سیاسی، مالی و نظامی از آن حمایت می کند، ندارد.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: عربستان سعودی باید در پیروی خود از آمریکا تأمل و تجدید نظر کند و از این فرصت برای خروج از سیاست سر سپردگی آمریکا و بازگشت به آغوش عربی و اسلامی است.

وی افزود: گفتگو، تفاهم و همکاری با کشور های منطقه تنها راه برای استقرار منطقه و حمایت از آن در برابر دخالت های آمریکا و اسرائیل و پایان جنگ های داخلی است.

سید فضل الله: رسانه ها باید به ارزش های اخلاقی و دینی احترام بگذارند

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت گفت: رسانه ها، شبکه های ارتباط جمعی و دنیای مجازی به بُعد اخلاقی جامعه بی احترامی می کند و مقدسات و رهبران دینی را مورد تعرض قرار می دهد و این مسئله پیامدهای منفی برای جامعه و استقرار داخلی دارد.

وی افزود: از رسانه ها و دولت لبنان می خواهیم به این مسئله توجه داشته باشد تا احترام به ارزش های اخلاقی و دینی در این کشور پا برجا بماند.

سید فضل الله در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: ما در مقابل گزارش های خطرناکی قرار داریم که پیرامون اوضاع انسانی یمن می رسد و آخرین آن گزارش سازمان ملل در خصوص مواد غذایی بود که هشدار داد؛ میلیون ها یمنی با بدترین بحران گرسنگی در جهان مواجه هستند.

وی افزود: مشخص نیست که نزدیک 18 میلیون یمنی چگونه روزانه به وعده دسترسی پیدا می کنند و بیش از 8 میلیون در آستانه گرسنگی کامل هستند.

امام جمعه بیروت تاکید کرد: ما بار دیگر خواستار توقف این جنگ بیهوده هستیم که اگر ادامه یابد تمامی ملت یمن را به صورت کامل به نابودی می کشاند. آیا کسی هست که پاسخ دهد؟

شیخ خطیب: مسئله فلسطین با تلاش برای توقف راهپیمایی بازگشت در معرض حذف شدن است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: سیاستمداران لبنانی باید با حکمت و مسئولیت پذیری با اقدام سوریه در بازگشایی گذرگاه "جابر نصیب" در جهت رفاه لبنانی ها برخورد کند و با دولت سوریه همکاری کنند تا بازسازی سوریه به انجام برسد؛ چراکه لبنان اولین کشوری است که از پروژه های سرمایه گذاری در سوریه سود می برد.

وی در بخش دیگر خطبه با اشاره به اینکه مسئله فلسطین به خاطر تلاش هایی که برای متوقف ساختن راهپیمایی های بازگشت در معرض حذف شدن است، افزود: راهپیمایی بازگشت رشادت و جانفشانی ملت فلسطینی را در مخالفت با خواسته اشغالگران نشان داد.

شیخ خطیب از فلسطینی ها خواست که در برابر خودکامگی صهیونیست ها همبستگی و اتحاد داشته باشند و ملت های عربی و اسلامی نیز باید برای یاری فلسطین و ملت آن حرکت کنند و در مقابل توطئه تسلیم فلسطینی ها در برابر اشغالگران بایستند.

 

شیخ حبلی نسبت به حذف حق بازگشت فلسطینی ها هشدار داد

شیخ صهیب حبلی در  خطبه های نماز جمعه حوادث و درگیری های اردوگاه های فلسطینی را در جهت برنامه های "قرارداد قرن" دانست که هدفش حذف حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود است.

وی از نیرو ها و جناح های ملی و اسلامی فلسطین خواست که از فلسطین حمایت کرده و در برابر توطئه های دشمن تسلیم نشوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha