پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایزدی

حوزه/ مسئول اداره سطح ۲ و ۳ معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان از سنجش و ارزیابی علمی و تخصصی ۶۰ نفر از اساتید ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان در سه سطح صرف، نحو و بلاغت به منظور تمدید مجوز تدریس خبر داد.

حجت الاسلام محمد ایزدی، مسئول اداره سطح 2 و 3 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، با اشاره به سنجش اساتید ادبیات عرب متقاضی تمدید مجوز تدریس، گفت: در این دوره اساتید ادبیات عرب به منظور تمدید مجوز تدریس حاضر شده چراکه پرونده تدریس آنان یکساله و سه ساله بوده و اساتید متقاضی تمدید مجوز تدریس ضمن حضور در جمع اساتید ممتحن حوزه علمیه خراسان، به طرح و بحث عملی می پردازند.

وی با بیان این که پیش از این برای اساتید ادبیات عرب دوره های دانش افزایی برگزار شده و در حال حاضر نیز به منظور ارزیابی عملکرد آنان در حرکت تازه حوزه علمیه خراسان، این دوره های سنجش و ارزیابی برگزار می شود، عنوان کرد: در این فرصت اساتید ادبیات عرب در حضور چندین تن از اساتید ممتحن به طرح و بحث عملی پرداخته و مورد سنجش قرار می گیرند.

مسئول اداره سطح 2 و 3 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان این که البته پیش از نیز اساتید مورد ارزیابی طلاب، مدیران مدارس و مسئولین آموزش قرار گرفته و مصاحبه هایی نیز برگزار شده، تصریح کرد: در این نشست ها پارا فراتر گذاشته و اساتید ضمن حضور در این دوره ها و با ارائه بحث روش تدریس و محتوای ارائه شده آنان از حیث علمی و تخصصی ارزیابی می شود.  

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که از آغازین ساعات برگزاری آزمون، فضای جذابی حاکم بود و اساتید ادبیات عرب یکدیگر را نقد می کردند، بیان کرد: در این دوره 60 تن از اساتید ادبیات عرب صرف، نحو و بلاغت حضور داشتند.

وی با بیان این که در این دوره ها بحث های روشی و محتوایی اساتید ادبیات عرب ارزیابی شد، استفاده از ابزار نوشت افزار، نوع بیان و نوع ورود و خروج به بحث، شکل ظاهری استاد، ارائه بحث های دقیق علمی، عبارت خوانی و تجزیه و ترکیب را از جمله معیارهای سنجش اساتید عنوان و ابراز کرد: با توجه به آنکه پیش از این نیز اساتید تدریس داشتند وضعیت بسیار بهتر شده اما انتظار بیش از این داریم و آقایان باید خود را تکمیل کرده و ارتقا دهند تا شاگردان آنان نیز سطح علمی خوبی داشته باشند.

مسئول اداره سطح 2 و 3 معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان با بیان این که به نظر می رسد مرکز مدیریت حوزه باید اهتمام بیشتری در جهت رشد اساتید داشته باشد، خاطر نشان کرد: گام هایی در این زمینه برداشته شده، اما کافی نیست و باید برای تقویت اساتید و به تبع آن تقویت طلاب این نشست ها ادامه یافته و قرارگاه ها در همه حوزه ها توسعه داده شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha