سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اعلام محکومیت عامل حمله تروریستی مسجد کبک تا سال ۲۰۱۹ به تاخیر افتاد

حوزه/ قاضی دادگاه حمله تروریستی به مسجد کبک اعلام کرده که تصمیم گیری برای محکوم کرد متهم به بررسی های بیشتری نیاز داشته و تا سال آینده میلادی حکم وی اعلام نخواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، قاضی دادگاه عالی کبک روز جمعه اعلام کرد که حکم عامل حمله تروریستی به مسجد کبک تا اوایل سال 2019 اعلام نخواهد شد.

الکساندر بیسونت، یک افراط گرای اسلام ستیز است که به  جرم حمله تروریستی به مسجد کبک در کانادا در روز 29 ژانویه 2017  محاکمه می شود. وی به 6 فقره قتل و 6 فقره تلاش برای قتل اعتراف کرده است.

فراکویس هوت قاضی دادگاه گفته که زمان بیشتری برای تصمیم گیری لازم دارد. این  درحالی است که قرار بود حکم فرد متهم در29 اکتبر خوانده شود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: من قصد دارم تا پایان ماه ژانویه تصمیم  خود را بگیرم. من از اهمیت این تصمیم مطلع هستم و این قضیه به بررسی های قانونی زیادی نیاز  دارد.

گفتنی است بیسونت با اسلحه های مرگبار به مرکز اسلامی فرهنگی در شهر کبک حمله کرده و نمازگزاران را هدف گلوله قرار داد. در این کشتار، 6 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده ها تن دیگر مجروح شدند.

در همین راستا نیز شورای ملی مسلمانان کانادایی، یک سازمان حامی حقوق مسلمانان اعلام کرده که تاخیر اعلام حکم این فرد، برای خانواده های قربانیان «ویرانگر» خواهد بود.

این گروه در توییتر خود اعلام کرد: اینکه خانواده ها باید برای رسیدن به آرامش زمان بیشتری را صبر کنند ویرانگر است با این حال امیدواریم با وجود این تاخیر بالاخره عدالت  برقرار شود.

درحالی که این حمله با انگیزه های نفرت محور علیه مسلمانان انجام گرفته، از دادگاه خواسته شده که متهم به حبس ابد محکوم گردد.

جلسه بعدی این دادگاه قرار است 21 نوامبر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha