پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «بررسی تحولات اخیر کشور با محوریت FATF» با سخنرانی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان، در سالن اجتماعات مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت السلام حاج احمد در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان با اشاره به حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز اظهار داشت: این ترور منجر به شهادت بعضی از هموطنان ما شد که در ابتدا گروهک الاحوازیه مسئولیت این ترور را به عهده گرفت ولی طبق تفکر داعش «بکشند تا کشته شوند» مسئولیت آن را داعش به عهده گرفت.

وی افزود: علاوه بر فجایعی که داعش مرتکب آن شد، برکاتی برای نظام جمهوری اسلامی داشت که یکی از آن ها آزمایشات موشکی کشور بود، سپاه توانست قدرت موشکی کشور را به جهان نشان دهد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان تصریح کرد: سران آمریکا به مسئولان کشور گفته بودند که در صورتی مشکلات اقتصادی ایران حل خواهد شد که موارد پنج گانه زیر را بپذیرد. یکی از این موارد برجام بود که برخلاف مخالفت رهبر معظم انقلاب، تصویب شد، اما با خروج آمریکا این گزینه حذف گردید.

حجت الاسلام حاج احمد، برجام اروپایی را گزینه دوم خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: به مذاکرات با اروپائیان بروید، ولی امیدی به آن ها نداشته باشید، که با توجه به مسائل روز، خلاف آن عمل می شود.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان به گزینه سوم اشاره کرد و گفت: از طریق FATF سازمان مبارزه با پولشویی و تروریسم برای این که بتوانند ایران را به زانو در بیاورند، باید تمام بند های آن را در ایران پیاده کنند.

وی مورد چهارم را بحث موشکی ایران خواند و گفت: هدف آمریکا این بود که با مذاکره قدرت نظامی ایران را تضعیف کند و در واقع ایران را خلع سلاح کند.

حجت الاسلام حاج احمد، خروج ایران از منطقه خاورمیانه را گزینه پنجم خواند و گفت: اندیشمندان آمریکایی اذعان دارند که ایران جزء چهار کشور قدرتمند جهان و بعد از آمریکا، روسیه و چین قرار دارد. با نفوذ،  جنگ نرم و شبیه خون فرهنگی سعی دارند از قدرت ایران در منطقه بکاهند.

وی ادامه داد: گورباچف، علل سقوط و فروپاشی شوروی را، نفوذ در فرهنگ مردم و تغییر ذائقه فرهنگی، سیاسی  و اجتماعی آنان توسط آمریکا دانست، این سیاست هم اکنون در ایران درحال اجراست؛ از طریق برنامه های ماهواره، شبکه های مجازی، دشمن در پی پیاده کردن نقشه های شوم خود برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان  افزود: مسئولین باید طبق فرمایش امام خامنه ای، تمام تلاش خود را به کار گیرند و نگاه  را به توان داخلی و نیروی جوان و ظرفیت و ذخایر طبیعی موجود در کشور، معطوف نمایند و سعی در برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشند.

حجت الاسلام حاج احمد در پایان به رتبه ایران در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: طبق اعلام مؤسسه منابع جهانی ایران از نظر ذخایر طبیعی رتبه پنجم، از نظر جمعیت رتبه هجدهم ،از نظر تولید غلات رتبه سیزدهم را در جهان داراست و همچنین در زمینه های دیگر نیز امتیاز ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha