پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم صاحبی نژاد، نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صاحبی نژاد، نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد گفت: ۲۲ هزار متر از زمین های وقفی حوزه علمیه استان یزد پس از چهل سال احیا شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم صاحبی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به موقوفات و رقبات مدرسه علمیه شفیعیه استان یزد در شهرستان اشکذر گفت: این موقوفات در حدود قریب به 40 سال متصرفی اداره اوقاف شهرستان بوده است.

نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد افزود: مشغله کاری بسیار و یا بی توجهی بعضی از همکاران در مقاطع مختلف سبب شده بود که برخی از افرادی که این زمین ها وقفی را در اختیار داشتند چندین سال حق وقف را نپرداخته و یا اقدام به تغییر کاربری این زمین ها کنند.

وی با بیان اینکه در همین راستا 22 هزار متر از زمین های وقفی در این شهرستان با اقدامات و همکاری اداره اوقاف شهرستان اشکذر پس از چهل سال احیا شد، ادامه داد: این متراژ زمین های وقفی در زمانی که در اختیار کشاورزان بوده، بدون اینکه به اداره اوقاف شهرستان اطلاع دهند اقدام به تغییر کاربری زمین کردند و حتی حق وقف را نیز پرداخت نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین صاحبی نژاد با اشاره به اینکه در این شهرستان ها هنوز زمین و قنات های وقفی بسیاری برای مدرسه علمیه شفیعیه وجود دارد گفت: برخی از این زمین ها در اختیار شهرداری و قنات ها در اختیار کشاورزان است که طی رفت و آمدهای بسیار دنبال احیای این زمین ها و قنات های وقفی هستیم.

نماینده موقوفات حوزه علمیه استان یزد خاطر نشان کرد: جلساتی با امام جمعه استان یزد، فرماندار و رئیس اداره اوقاف استان و شهرستان برگزار شده تا توانستیم این 22 هزار متر زمین های وقفی حوزه علمیه استان یزد را احیا کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha