سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماینده ولی فقیه در استان گلستان

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان گلستان، به استناد آیه "یوم تبلی السرائر" ، معیار سنجش اعمال در آخرت را باطن عمل معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در ادامه سلسله جلسات اخلاق هفتگی خود در جمع طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا سلام الله علیها گرگان ضمن تاکید بر کنترل و مواظبت زبان، بیان کرد: ایمان حقیقی همچون چراغی است که در دل انسان روشن شده و موجب نورانیت و روشنایی تمامی اعضا و جوارح می شود، به طوری که این نورانیت به بیرون و اطراف نیز منتقل خواهد شد.     

وی، بیشترین جلوه ایمان را در زبان دانست و توضیح داد: بیشترین عضوی که می تواند نور ایمان را منعکس نماید "زبان" است در مقابل نیز، هیچ عضوی به اندازه "زبان" مرتکب گناه نمی شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به توصیه های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) خطاب به عبدالله بن مسعود، از جمله سفارش های حضرت را با استناد به آیه 56 سوره مبارکه یس، "مواظبت و کنترل زبان" معرفی کرد.

آیت الله نورمفیدی ضمن بیان آفات و گناهان زبان، خاطرنشان کرد: به همان نسبت که برکات زبان و آثار سازنده آن فراوان است، آفات و گناهان و آثار مخرّبش در فرد و جامعه نیز بسیار زیاد است.

وی در تشریح توصیه دیگر پیامبر پیرامون اصلاح باطن، به آیه "یوم تبلی السرائر" که معیار سنجش اعمال در آخرت؛ باطن عمل است، استناد کرد و روایت "الاعمال بالنیات" را نیز از مویدات این مطلب برشمرد.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: واژه "تبلی" از بلاء هم به معنای امتحان و اختبار و هم در معنای آشکار شدن به کار رفته است، لذا با دقت در هر دو معنا می توان نتیجه گرفت که باطن اعمال در آخرت مورد سنجش قرار گرفته و اعمال انجام شده در دنیا، آخرت روشن خواهد شد.

وی در پایان راه های اصلاح باطن را مطرح کرد و افزود: انسان با کوچک دانستن خود و بزرگ شمردن خدا، عبودیت و بندگی و تعبد و مراقبت از اعمال می تواند به اصلاح درون بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha