چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت با واسطه گری، بار سنگین مالی ویزیت ها و داروها را برای بیماران تسهیل می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی،نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار مدیر کل بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: قرن ها مسلمانان با شیوه های اسلامی سکاندار جهان علم از جمله مباحث پزشکی بودند.،

وی ادامه داد:  در آن دوران، تمام تلاش اطباء، به دست آوردن سلامتی مجدد مریض بود و در کنار آن، درآمد مختصری هم برای اطباء انجام می شد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی علم پزشکی جهان را بر گرفته از طب اسلامی دانست و تصریح کرد:رازی و ابوعلی سینا نام هایی است که کتب و نحوه طبابت آنان در جهان امروز تدریس می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خاطرنشان کرد: براساس فرهنگ اسلامی تمام تلاش اطباء برای این بوده که مریض سلامتش را به دست آورد، ولی  بعدها که وارث  دانش مسلمین،  غربی ها شدند و شکل تازه ای به دانش ها دادند،مسئله سلامت بیمار در اولویت دوم قرار گرفت  و اولویت اول کسب و کار  بود .

وی از قیمت ویزیت پزشکان و دارو ها انتقاد کرد و یادآور شد: امروز انسان های سالم با دیدن هزینه های پزشکی و دارویی بیمار می شوند و امروز برخی از پزشکان نیز در گام نخست، درآمد برای آنها مهم است نه صحت بیمار که به آن ها مراجعه می کند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گاهی برخوردها، روی گشاده و امید دادن، مشکل نتراشیدن بر جلوی مسیر درمان اثربخشی بسیار زیادی در روند درمان یک فرد ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: بیمه سلامت با واسطه گری، بار سنگین مالی ویزیت ها و داروها را برای مردم تسهیل می کند.

 ۴۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به اینکه ۴۷۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در حال حاضر ۶۲ درصد از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش این بیمه هستند.

 وی ادامه داد: بیمه سلامت در سطح استان با ۴۷۰ موسسه خصوصی، ۱۶ بیمارستان و یک مرکز درمانی خصوصی قرارداد امضاء‌ کرده است و به مردم خدمات می دهد.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در هر ماه بخش عمده هزینه های ۱۹۰ هزار نفر مراجعه کننده برای درمان سرپایی و پنج هزار مراجعه کننده در بخش بستری از طریق این بیمه پرداخت می شود.

انتهای پیام/ن  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha