سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدرسه شهید بهشتی

حوزه/ مدرسه شهید بهشتی از ابتدای سال۸۶ با نام مدرسه میرزا حسین که متعلق به عهد صفویه بوده، به عنوان موسسه آموزشی ذیل حوزه علمیه اصفهان آغاز بکار کرد .

حجت الاسلام حسین مومنی، مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی که  از سال۷۶ با لیسانس قضایی وارد حوزه علمیه شده و تا پایه ۱۰ در مدرسه دارالحکمه تحصیل کرده و از پایه۱۰ در کنار تحصیل به تدریس در حوزه  مشغول شد و در سال ۹۳ به پیشنهاد مرکز مدیریت، مدیریت مدرسه شهید بهشتی را برعهده گرفته، در  گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه» در اصفهان پیرامون این مدرسه جدیدالتاسیس سخن می گوید.

وی با بیان اینکه مدرسه شهید بهشتی از ابتدای سال۸۶ با نام مدرسه میرزا حسین که متعلق به عهد صفویه بوده، به عنوان موسسه آموزشی ذیل حوزه علمیه اصفهان  آغاز بکار کرد

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی  در رابطه با چرایی تاسیس یک مدرسه جدید، عنوان کرد: با توجه به اینکه مدرسه قدیمی میرزا حسین جوابگوی تعداد بالای طلاب جدید نبود از بهمن ماه سال۹۶ مدرسه شهید بهشتی را افتتاح کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ طلبه از پایه ۶ در این مدرسه مشغول تحصیل هستند یادآور شد: پایه های ۲ تا ۵ دو کلاسه هستند و پایه ۶ معمولا تک کلاسه است. همچنین در پایه ۱ تاکنون یک کلاس تشکیل شده و در آینده احتمالا کلاس های بیشتری تشکیل شود.

وی در رابطه با امکانات این مدرسه تشریح کرد: این مدرسه دارای ۱۱ مدرس، یک سالن اجتماعات و نمازخانه و یک پارکینگ همچنین دارای سالن مطالعه و مخزن کتاب است که حدود ۴هزار کتاب تاکنون در آن ثبت شده است..

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه در حال حاضر حدود۳۰ استاد در این مدرسه مشغول فعالیت هستند، افزود: این اساتید در مجموع در ۵۲ کلاس از صبح تا ظهر مشغول فعالیت هستند و بعضی پایه ها همچون پایه یک بعد از ظهر ها هم کلاس دارند

وی با اشاره به اینکه طلاب این مدرسه بیشتر از قشر دانشجو هستند عنوان کرد: از ابتدا قرار بود این مدرسه صرفا مخصوص دانشجویان باشد که الان ۲ نفر دکتری ۲۳ نفر ارشد و ۱۵۰ نفر در مقطع کارشناس و حدود ۱۰ نفر دیپلم با شرایط خاص پذیرش شدند

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی با بیان اینکه یکی از دلایل نامگذاری این مدرسه با نام شهید بهشتی این است که طلاب مدرسه دانشجو هستند یادآور شد: شهید بهشتی نماد ارتباط حوزه و دانشگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از بزرگان پیشتر در این مکان حجره داشتند، عنوان کرد: این امر معنویت خاص را در فضا ایجاد کرده همچنین با تجهیز مدرسه به تکنولوژی های روز باعث شده دانشجویان براحتی بتوانند به تحصیل بپردازند



حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه برخی طلاب به لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند عنوان کرد: ممکن است برخی بگویند به جای ساخت مدرسه، این هزینه ها را صرف طلاب کنند، در حالی که هزینه های عمرانی جدای از هزینه های طلاب  است و به هیچ وجه اجازه اختلاط این هزینه ها وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه شهید بهشتی با بیان اینکه کل فضاهای حوزه علمیه به اندازه دانشگاه ها نیست عنوان کرد: ما برای جذب دانشجویان نیاز داریم تجهیزات هم سطح دانشگاه را فراهم کنیم، البته با اسراف ضد درصد مخالفیم بر این اساس همه هزینه ها برای رشد و شکوفایی طلاب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر ما بتوانیم برنامه ای مجزا برای طلاب دانشجو درنظر بگیریم می توان بهره بهتری از این طلاب داشت براین اساس باید برنامه اختصاصی متناسب با دانشجویان برای این مدرسه تدوین شود

حجت الاسلام مومنی در رابطه با کلاس های جنبی این مجموعه، عنوان کرد: برخی درس های جنبی در مدرسه برگزار می شود به عنوان مثال درس نهج البلاغه را با حضور استاد اژه ای تحت عنوان کلاس فرهنگی برگزار می کنیم

وی در پایان گفت: آثار شهید مطهری را در قالب  طرح «بینش مطهر» وارد دروس کرده ایم.همچنین مباحث فرهنگی و سیاسی را تحت عنوان برنامه ای مدون اجرا می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha