سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
لااکراه فی الدین

حوزه/ دادگاهی در الجزایر پنج جوان مسیحی را به دلیل «تحریک و اجبار جوان مسلمان به تغییر دین» به شش ماه حبس و یک سال منع از تحصیل در دانشگاه محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lesobservateurs.ch، در الجزایر دین اسلام به عنوان یک دین دولتی مطرح است؛ بدین معنا که حکومت مرکزی «آزادی عبادت» را «مطابق با قانون» برای مسلمانان تضمین می‌کند که این قانون در سال 2006 در قالب دستور العمل حمایت از ادیان و فرق مذهبی در الجزایر، توسط پارلمان ملی این کشور تصویب شد.

در قالب این قانون دولت موظف است با توجه به تفاوت ادیان در این کشور امکانات رفاهی و اماکن خاص عبادی در اختیار پیروان این ادیان قرار دهد و همچنین نیروهای امنیتی نیز در قبال تامین امنیت و مراقبت از این افراد و مکان های عبادی آنها مسئول هستند.

به نقل از روزنامه های محلی الجزیره، چند روز گذشته پنج نفر از دانشجویان مسیحی دانشگاه ملی الجزایر، هم دانشگاهی مسلمان خود را ضمن شکنجه مجبور می کنند تا از دین اسلام برگشته و به مسیحیت روی بیاورد، که در پی شکایت نامبرده و والدین وی دادگاه قضایی تشکیل می شود و در نهایت، متعرضین به شش ماه حبس و یک سال محرومیت از تحصیل در دانشگاه محکوم می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha