چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسگرزاده

حوزه/مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین عطیه الهی «آبرو» است، گفت: وقتی انسانی حاضر می شود از آبروی خود در راه خدا بگذرد یعنی بالاترین داشته خودش را وقف می کند.

به گزار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مرضیه مسگرزاده، مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش، امروز(شنبه) در همایش تجلیل از برترین های علمی خراسان جنوبی از محل موقوفه بنیاد فرهنگی البرز اظهار کرد: هیچ وقفی بالاتر از آنچه امام حسین(ع) انجام داد در تاریخ ثبت نشده است، چرا که ایشان جان خود را وقف مبارزه با ظلم کرد.

وی افزود: امام حسین(ع) وقف همه جان و آبرو و سرمایه مادی و معنوی خود را در کربلا انجام داد.

مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین عطیه الهی «آبرو» است، بیان داشت: وقتی انسانی حاضر می شود از آبروی خود در راه خدا بگذرد یعنی بالاترین داشته خودش را وقف می کند.

مسگرزاده با بیان اینکه وقتی انسان می خواهد نفس آخر را بکشد تمام داشته ها جلوی چشمش می آید، عنوان کرد: اینکه انسان بخواهد در حیاتش تمام داشته های خودش را وقف کند کار بسیار بزرگی است.

مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جایزه نوبل ایرانی و موقوفه «بنیاد فرهنگی البرز» بیان داشت: مرحوم «حسین‌علی البرز» داشته های خودش را در راه علم و دانش وقف کرد که نگه داشتن این امانت کار بسیار بزرگی است.

مسگرزاده تاکید کرد: این هدیه بار سنگینی دارد چراکه وقتی که شما به عنوان نخبه انتخاب می ‌شوید یک مسولیت بزرگ دارید و وقتی از چنین جایی انتخاب می شوید یک بار سنگین تری دارید.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمام مسیر نخبگی را طی کنید و تمام قله ها را فتح کنید و بر پیشانی جهان بدرخشید و امیدواریم این لحظه ها را از دست ندهید.

گفتنی است؛ در این همایش از ۱۱۴ نخبه علمی خراسان جنوبی در بخش های دانش آموزان برتر و نمونه، دانشجویان دانشگاه ها، طلاب نمونه و نیز مخترعین برتر و نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • amyrhosein@gmail.com IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    0 0
    وقف آبرو ؟! :/